Full version: Min underliga tomat.
åsgård
Under alla år jag odlat tomater i växthuset m.m. så har jag aldrig sett en planta som denna.
Den började dra iväg redan i starten, och efter att jag planterat om denna och mina andra i mjölkförpackningar så drog plantan iväg och är väl säker 55-60 cm hög pinne, möjligtvis kan jag se tendens till förgrening i toppen nu. Sorten heter Bärnsten, mig veterligen ingen F1.

2015-05-12 17.35.05 (480x640).jpg

2015-05-12 17.35.30 (480x640).jpg

Eftersom det regnar idag så kanske några av experterna sitter hemma
Åsa, mälardalen zon 2
Ser ut att vara en högväxande tomat = en sån man tjuvar, de ska bara vara en enda flera meter lång lian de ska inte ha en massa sidogrenar. Det på bilden är inte en busktomat.

Bärnsten verkar vara en busktomat men det händer ju att fel frö följer med i en fröpåse eller att moderplantan råkat korsa sig med nån annan tomat.
åsgård
Mmm. Har också haft tankarna däråt, men eftersom det inte finns tillstymmelse till grenanlag så blir man fundersam. Jag låter den få vara med i leken så får vi se vad som händer. Återkommer så småningom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon