IdaRebecca
Hej!

Jag har en chiliplanta som jag köpte som "liten" så att säga. Nu är den stor och ståtlig och får snart inte plats i fönstret på längden längre. Dock är jag orolig över om den är sjuk? Har precis planterat om den i större kruka men den var såhär innan också. Blir jätteglad om någon kan hjälpa mig! Har två andra chilis som står bredvid som verkar må bra, hoppas inte de är smittade om det är något, men vill inte flytta dem än eftersom jag inte vill smitta ner ngt annat om det skulle vara så att den är sjuk...

Jättetacksam för hjälp!!

Sista bilden också...
Bassam
Hej

Jag tycker om att den är svamp sjukdom. så tycker jag om du kan isolera den för att den ska inte skadad andra. ock du kan ge den lite vatten när jorden blir torka, plus ta bort skadad blad, o spreja den med Atamon som blndad med vatten ( en msk Atamon + 1 L vatten), gör detta flera gångar med avstånd minst 10 dagar, i stället för Atamon kan du använda Bikarbonat.

Tips

1 Kan du hjälpa mig och googla På ( pseudoperonospora cubensis ) och titta på bilder sen jämför mellan bilder o den Svamp sjukdom.

2 Titta noga under blad kanske du kan hitta ohyra.

H. Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon