Snuffepuff
Hej!

Jag har nyligen blivit husägare och jag känner att jag har ett brinnande intresse för att att få en fin utsida men just idag saknar jag alla kunskaper (även om jag försöker lära mig så gott det går).

En sak som jag dock inte alls vet vad jag skall göra med är framsidans rabatt. I ärlighetens namn vet jag inte ens vad det är för buske, så redan där tar det stopp. Jag upplever busken som ganska tråkig, inte så tät och relativt klen jämfört med grannarnas. Jag ser ju att det är en del mossa, ogräs samt mängder av torkade, döda löv på marken.

Så, min fråga är: Vart börjar jag?

Att rensa bort att "felaktigt" som nämnt ovan, ger det mig någon direkt fördel för tillväxten eller är det mer kosmetiskt?

Tillagt: Det skall även sägas att buskarna står i skuggläge majoriteten av dagen, om det gör en skillnad för underhållet.

Tack på förhand för hjälpen!

[attachment=82897:image1.JPG]
Huggorm
Ser ut som måbär. Rensa bort ogräs och lägg på lite kogödsel så kommer den bli frodig och grön.
addo
Och låt löven ligga kvar, så blir daggmaskarna glada = bra jord = glada buskar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon