lelu
[attachment=82915:IMG_2304.jpg]Jag köpte en ny rabarber på Zetas (sorten Spangsbjerg). Den hade tre blad varav två med orange-röda fläckar. När jag söker på nätet verkar det som om rådet är att skära bort angripna blad.... men då blir det ju i princip ingenting kvar av min rabarber eftersom jag tagit bort ett av de fläckiga bladen (se bild). Ska jag bara låta den stå ifred och hoppas på återhämtning eller vad tror ni?
Åsa, mälardalen zon 2
Jag skulle låta det vara ser ju faktiskt ut som om växten kanske inte skötts så bra när de var i kruka i butiken det brukar syns sedan när växten planterats ut. kulle tippa att de nya bladen som kommer ser fina ut de gamla bladen samlar in energi för att nya ska växa ut..
Bassam
Hej

Du ska tillbaka till Zetas o reklamera dem, PÅ grund att de ser ut som saknas näring, eller att de fick svampsjukdom om du ser sporrar på bladen, på båda sätt trädgårdsskola ska ha ansvar för detta. du kan titta på under blad om finns ohyra.

H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon