tommmyboy
Min november kaktus har fått massor av knoppar nu i slutet av Maj. Är detta ovanligt?

Eftersom den heter bla "November"kaktus så känns det lite speciellt att den är på väg att slå ut i blom nu.
Krolliljan
Mina blommar med.
De kan blomma ett par gånger om året. Jag har märkt att de vill ha lite kyla för att blomma så knopparna kommer utmed fönstret. Jag vänder sen på dem.
tommmyboy
CITAT (Krolliljan @ 30-05-2015, 18:52) *
Mina blommar med.
De kan blomma ett par gånger om året. Jag har märkt att de vill ha lite kyla för att blomma så knopparna kommer utmed fönstret. Jag vänder sen på dem.

okey. jo jag har läst det med. jag har haft dem ute på balkongen sedan mars månad. Den växer så bra nu och alla knopparna.. jätte kul. Bra för humlor och bin som behöver lite variation av pollen.
Krolliljan
Jag är jätteglad för mina. Ska prova att sätta ut mina nästa år , som du gjort.
tommmyboy
CITAT (Krolliljan @ 30-05-2015, 19:16) *
Jag är jätteglad för mina. Ska prova att sätta ut mina nästa år , som du gjort.

Man kan ha dom utomhus så länge det är över 5 plusgrader så blir de stora blommar i många omgångar. (Läste jag nyss ) smile.gif
Alttså från våren till sen höst smile.gif
Krolliljan
Ska jag absolut ha då.
anncharlotte
Mina blommar så fort dom får flytta in i sovrummet där det är kallare än i resten av huset. Har även ett par ute i uterummet som knopparna börjar komma på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon