askepot
03-06-2015, 21:18
Bladen på min underbara eukalytusvide vissnade på typ 2 dagar. För mycket vatten? För mycket vind? Något tips?
Huggorm
03-06-2015, 21:44
För lite information. Tog det två dygn från att du planterade busken eller från att löven slog ut på en äldre buske? Och när hände det, kan det ha varit nattfrosten som gjorde det?
Hej
nattfrosten är stort risken nu, men du ska täcka jorden och ersätta på lite vatten varje dag på morgonen, om rötterna lever, det ska komma igen.
H.Bassam
askepot
04-06-2015, 05:57
Sorry, jag borde självklart ha skickat med mera info. Tack för era svar. Jag har haft trädet på uteplatsen (Stockholm) i kruka sen förra våren. Det fick nya fina blad april/maj och har stått fint sen dess. I lördags åkte jag bort, så var allt frid och fröjd, men då jag kom hem måndag kväll hade alla bladen vissnat. Jag klippte av en gren och den är fin och grön inuti så trädet verkar leva men alla bladen har vissnat. Vad gör jag med bladen? Kan jag klippa av grenarna och hoppas att den kommer igen? Just nu är hela kronan brun så den är ganska tråkig att titta på.
Huggorm
04-06-2015, 08:30
Gissningsvis nattfrosten som tagit löven då. Bara låt busken vara, har du tur så skickar den ut nya löv. Klipp inga grenar, den behöver alla resurser den har i det här läget.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.