Rhonda - 51Aussie
Efter 1½-års väntan!! Nu blommar min korsning av:
Maverick Star ♂
Prins Nikolai ♀

(Maverick Star är min favorit pelargon. F1 hybrid)

Plantan är nu hög o stammen är jättetjock! Det växte nästan ingenting förra året men tog fart i våras.
Isn't she pretty!!!
Krolliljan
Jättevacker tummenupp.gif
oakpine
Mycket fin, grattis till den! tummenupp.gif
essla
Vilken snygging!

Växtsättet som du beskriver påminner mig om min egen framtagna gyllenbladiga (tror jag)
pelargon med Orange Splash som mamma, tyvärr så lik moderplantan att det inte är något för eftervärlden
men inget jag har hjärta till att kasta på komposten heller. Behöver nog tuffa till mig där wink.gif

Namnger du dina pelargoner? *nyfiken*
Rhonda - 51Aussie
CITAT (essla @ 06-06-2015, 09:39) *
Vilken snygging!

Växtsättet som du beskriver påminner mig om min egen framtagna gyllenbladiga (tror jag)
pelargon med Orange Splash som mamma, tyvärr så lik moderplantan att det inte är något för eftervärlden
men inget jag har hjärta till att kasta på komposten heller. Behöver nog tuffa till mig där wink.gif

Namnger du dina pelargoner? *nyfiken*

Hejsan!
Jag har inte namngett någon av dem. Denna (översta bilden) är den enda jag har just nu.
Visst är det svårt att kasta sina korsningar men det blir så fullt överallt att jag är tvungen. Jag har inte plats i lägenheten plus att balkongen inte är så stor.

Vissa korsningar har dålig växtkraft då kastas dem. Tex min ♂ Blue Wonder x ♀Paintbox Red. (se bilden nedan)
silos
Så vacker!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon