Gita
Mer intressant läsning om sanningsrädslor, åsiktskorridorer, cyklopseende, feghet eller mod.
Läs gärna detta: http://m.gp.se/nyheter/ledare/kronika/1.27...farliga-tystnad

Gita
*Stintan*
Just nu verkar debatten handla mer om detta än om pudelns kärna. "Så går vi runt kring ett enerissnår...." eller "går som katten kring het gröt" . Och journalisterna går i bräschen för att trampa upp nya cirklar runt kärnfrågorna. Fjärma istället för närma.
Jag är så erbarmerligt trött på PK-folket!
Gita
CITAT (*Stintan* @ 07-06-2015, 10:18) *
Just nu verkar debatten handla mer om detta än om pudelns kärna. "Så går vi runt kring ett enerissnår...." eller "går som katten kring het gröt" . Och journalisterna går i bräschen för att trampa upp nya cirklar runt kärnfrågorna. Fjärma istället för närma.
Jag är så erbarmerligt trött på PK-folket!

Och vad är kärnan, anser du?
För min del känns det väldigt positivt att man börjar våga uttrycka även det politiskt inte riktigt korrekta, att man vidgar sitt seende, att man erkänner att en företeelse alltid har mer än en sida.
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 07-06-2015, 10:25) *
Och vad är kärnan, anser du?
För min del känns det väldigt positivt att man börjar våga uttrycka även det politiskt inte riktigt korrekta, att man vidgar sitt seende, att man erkänner att en företeelse alltid har mer än en sida.
Gita

Kärnan är ju just att sluta vara så förbaskat PK och tala ur skägget. Just nu har man fastnat på halva vägen tycker jag...som om debatten mest handlar om att man borde börja vara mindre PK ....men ingen vågar ta steget fullt ut.
Bengalow
Förresten, Gita...överskriften "goda människor". Vad innefattar det, och vem avses? Skulle jag t.ex. platsa där? Visserligen kan jag inte hålla klaffen ibland, så det är ju en diskvalifikation i sig, men resten?
Gossen Ruda
Jag är mer oroad över dåliga människors pratsamhet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon