Full version: Fritidshus
hilmach
Hej. Har ett fritidshus som inte är vinterbonat helt. Jag undrar om man kan ha en stoppad bäddsoffa
i stugan? Den ligger inne i skogen nära havet och mycket sand.
Huggorm
Ja, varför skulle du inte kunna ha det?
Klint
Ja det jag(eller fotöljer)
hilmach
CITAT (Huggorm @ 16-06-2015, 21:03) *
Ja, varför skulle du inte kunna ha det?

Funderade om den blev förstörd under vintern när ingen värme är på?
tomas99
CITAT (hilmach @ 18-06-2015, 09:19) *
Funderade om den blev förstörd under vintern när ingen värme är på?

Risken är stor.
*Stintan*
Tror säkert det går bra. Kan bli lite unken lukt i stugan så man får vädra ur ordentligt när värmen kommer.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Vi hade alltid lite värme på i stugan. Jag hade ju också många växter där och så åkte vi också ut under vintern. Jul och nyår firade vi alltid där.

Men grannen hade en mindre stuga och kallt hela vintern. Men dom väntade alltid tills det blev fint väder tills dom kunde vädra och hänga ut allt som gick att ta ut. Men när dom började, luktade hemskt och alla dynor, täcken osv kändes fuktiga

Men det går.

Elisabeth
Motti
För i tiden innan strömmen kom till stugbyarna så vädrades det på våren och piskades sängkläder smile.gif Då var man inte så pjokig om det luktade lite instängt .Förekommer än i dag att stugor stängs för vintern utan värme men öppnas och vädras inför våren och sommaren smile.gifNär vi köpte vår stuga så var den väl inte väldigt mycket vinterbonad men vi åkte dit med liv och lust ändå var annan vecka hela vinten :)Back to the basick smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon