Full version: Vilken Pion?
hassad
Letat efter ett namn på denna Pion. Får fler än en knopp - upp till tre.
Vore kul om någon vet namnet.
Är tacksam om det är "Bondpion" men tycker inte att jag får bekräftat att de kan får fler blommor på samma stjälk. (det är en doftpion)
Ska se om jag kan ladda upp en bild även när den blommar förr om året...

Blommar
Bassam
Hej

Rosenpionen som har tre blommor på en stjälken..

H.Bassam
hassad

Tack Bassam.

Efter lite mer bildsökningar lutar det åt 'Big Ben'.
Bigflowers
Jätte fina.
De här måste man skaffa själv nu smile.gif

Sökte på Big Ben, visst ser det ut som de. Läste även det här:
Pion Big Ben en av finaste dubbla pioner, lätta att odla,växer snabbt ,blommar superläckert med stora underbara blommor.

Det låter ju jätte bra.
hassad
Absolut en favorit Bigflowers. Första blommar idag.

Vill inte dra ut på tråden men som amatör gillar jag de här. De stod här när jag flyttade in och är trogna.
Jag har många perenner men Pioner är för mig mest intressanta. De "talar" jag med smile.gif
På våren säger de när det är dags. På sommaren visar de hur vädret har varit hittills. Jag är nog lite nördig...
Jag vattnar dom inte. Jag gödslar dom inte... sekundärt kan de få skvettar från både det ena än det andra för att de står tätt med andra mer krävande växter.
(nån som gödslar? med vad?)
Hoppas att du får tag i ett par. Själv är det nog dags för en gul-vit Pion-rabatt då min är fylld med röd-cerise.

Om någon har fler tips på det så drar vi ut på tråden wink.gif Bilder?
Bigflowers
Låter härligt Hassad.

De var inte helt lätta att få tag på. Någon med tips på webshop där man kan handla dessa Big Ben?
Bassam
Hej

Gödsel som passar rosor och björn naturliga gödsel som kogödsel i påsar, man ska lägga dem minst 20 cm borta från växter.

H.Bassam

Bigflowers
CITAT (Bassam @ 04-07-2015, 08:12) *
Hej

Gödsel som passar rosor och björn naturliga gödsel som kogödsel i påsar, man ska lägga dem minst 20 cm borta från växter.

H.Bassam

Va ? g.gif Gödsel som passar björn ? Hehe. a0a.gif 20cm borta ? hmmm confused.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon