Hej!
Någon som vet varför bladen på mina hibiskus blir såhär? De står i ett fönster med stark sol (söderläge). Jag tycker att jag vattnar ordentligt och jag kan inte se någon ohyra.
Mvh Mary
Bara en sak kvar att gissa på då näring !
Hej
Detta händer när växter fattas vatten, ge växter vatten när du känner att jorden blir torr, detta händer också när växter fatt näring ( Fosfor ), ge växter gödsel som innehåller bra Fosfor.
H.Bassam
Tack för svar!
Hur ofta bör jag ge näring? Jag trodde jag gav för ofta förut (ca en gång i veckan) och att det var därför bladen blev så.
Först och främst om du inte redan har gjort det byt till jord med näring i. Jag brukar aldrig näringsvattna men om du vill det så läs instruktionerna på förpackningen. Jag byter jord på mina krukväxter varje år och det brukar räcka. Fast Hibiskus är svåra de kräver att annat klimat än vårt med mycket ljus ursprungligen växer de ju ute i varmare länder. Googla lite och kolla hur andra har gjort jag är inte duktig på krukväxter. Kanske någon annan här i forumet har lyckats och kan dela med sig ?
Så man kan plantera om såhär års?

Jag blev rekommenderad blomjord för citronträd i en blomsteraffär...
Man kan kan plantera om precis när man vill.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.