Hej
Kollade albumet, vad trevligt få se foton på lite håll. Hur hela växterna ser ut.
Man brukar mest se bilder på själva blomman en eller par stycken. Det var många fina Klematis Kajsa du har.
Ska kika in albumet igen senare och titta mer noga. Riktigt bra inspiration man får.
Finn nu förstår jag varför du heter KlematisFinn

150st, aj jäklars, hur mångra hundra liter vatten går det åt i veckan ? hehe. Hoppas du kan komma med några tips, kanske avslöja dina favoriter

Men med så många som du har/haft så kan jag förstå att det är svårt.
Finn: Har du några du inte tänker försöka med igen?
Vilka anser du som känsligast? Bottom 3 lista? Som jag kanske bör avstå
octachoron, stort tack för ditt svar, jag som tänkt köpa två Madame Julia, de är så fina, men jag föredrar lång blomningstid. Det är ju ändå rätt mycket jobb med Klematis, de är ju krävande växter. Jag är lite sådan att om man lagt ner mycket jobb, så vill jag helst ha jätte bra belöning även

Jag föredrar nog lång blomningstid.
Vilken Zon bor du i ?
Ska kika på lite mer fakta gällande Lady Q och Juuli, låter bra med lång blomningstid.
För övrigt läser man ofta att flesta föredrar grupp 3. Att de fungerar bra för flesta.
Jag har handlat flest grupp 3, men en del grupp 2 även , hoppas de funkar i min zon.
Är ju rätt kul ändå med tidigtblommande även, som blommar om senare vid rätt beskärning.
Men en kall vår knäcker nog flesta grupp 2
Tänkte fråga er snabbt om lite skötsel och väntetid =
Jag kör nu flytande näring till mina, höst tänkte jag ge de redigt med kogödsel, täcka lite.
På våren sedan hönsgödsel att starta med, samt flytande mellanåt vid bevattning, kan det funka?
Lite nervös för kommande vinter, dom två senaste har varit milda, jobbigt om det blir extrem vinter nu med nya små Klematisar.
Går åt lite markplintar, cement och virke = många spaljer har det blivit, man vill ju inte att de ska falla omkull med stormen heller sedan.
Krävande växter är det, mycket bevattning, konstruktion, näring, klippning, och fixa, och väntan.
Men man kanske blir väl belönad med många fina blommor med åren sedan kanske hoppas jag

Fast mycket beror på vädret även, man vet ju aldrig.
Tipsa gärna om fler sorter ni tycker är riktigt odlingsvärda.
Sorter ni upplevt som friska, tåliga, och gärna med en långblomningstid, så gott det går

Tack alla hittils