lykketone
Hej!

Jag har en krukväxt som jag fick av en väninna för 7-8 år sedan. Jag har ingen aning om vad det är och det har inte hon heller. Har inte sett den varken förr eller senare.

Växten har inte växt särskilt mycket på höjden, men blivit vidare. Den har stam och påminner lite om dracenans växtsätt. Den är ca 25-30 cm hög och 50-60 cm vid. Inga sidoskott, rotskott eller blommor har dykt upp. Inte än i alla fall...

Någon som har en aning om vad det är? Den finns inte med i mitt IPC Blomlexikon.[attachment=83123:2015_06_...1_mindre.jpg]
Ålgryte
Välkommen till Odlas forum lykketone blomma.gif

Här finns många kunniga, hjälpsamma odlare.

Har du en större tydligare bild av din växt? Det är svårt att se hur den växer på den lilla bilden.

Är det rosa en blomma?
lykketone
Tack!

Jag var tvungen att förminska bilden då det inte gick att lägga upp en så stor bild. Ska försöka fixa en större.

Och nej, den är inte rosa.
lykketone
Då gör vi ett nytt försök...

[attachment=83125:2015_06_...llanstor.jpg]

Jag ser att bilden är blekare än verkligheten... hm... Men det som ser rosa ut är mer åt laxfärgat, mer orange...
lykketone
Ingen?
RibesRubusVitis
Kunde vara en kamerunlilja:

https://www.blomsterlandet.se/Vaxter-och-ti...r/Kamerunlilja/
lykketone
Det ser ut som du har rätt!

thanks.gif thanks.gif blomma.gif
Bassam
Hej

Den ser ut vissna, jag tycker om att den behöver vatten, du kan ger vatten o ser vad ska hända,

H.Bassam
lykketone
Det är ingen fara med den. wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon