Margaretha
Upptäckte idag att jag har löss på björnbären, på blad, stjälkar och t.o.m. på bären! Blev helt ställd. Det har aldrig hänt förr! De förstör bären ser det ut som. Kan inte komma på något annat än att spruta med hård vattenstråle . Några medel kan och vill jag ju inte använda, inte ens såpa inbillar jag mig.

Vad gör man när något ätbart angrips? Vad gör ni?

-cry-.gif

Margaretha
silas
Jag har sprutat såpa på mina ett tidigare år, tyckte att det funkade. Hinner regna bort tills det är dags att äta dem ändå wink.gif
Mjärden
Jag har också hört att såpvatten är bra - frågan är bara i vilken koncentration ?
Margaretha
Jag har sprutat med hård vattenstråle flera gånger och har nog fått bort det mesta, men det var en otrevlig sysselsättning. Lössen sprutade över hela mig, så jag fick stoppa kläderna i tvättmaskinen och tvätta håret!

Vågade inte använda såpa. Svårt att veta hur mycket man ska ta som du skriver Mjärden.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon