Gunvor Nilsson
När jag nu kommit hem efter två dagars bortavaro och går in på forum så upptäcker jag till min förskräckelse att jag inte varit utloggad på två-och-ett-halvt dygn! Hoppas ingen tror att jag sitter vid datorn flera dygn i sträck! Går det inte att fixa så att, om man lämnar forum, loggas ut automatiskt? ohmy.gif
Berith
Välkommen tillbaka! smile.gif

Gunvor, du syns bara som inloggad om du gör något här, skriver eller läser t.ex. Om du kollar på indexsidan så står det nånting om de senaste 15 minuterna - gör du inget efter den kvarten så 'försvinner' du alltså från listan. Jag loggar aldrig ut när jag lämnar forumet, och behöver heller inte logga in när jag kommer tillbaka nästa gång.
Åsa, mälardalen zon 2
Jag loggar aldrig ur och det går så bra så. Du har inte synts bland namnet på de som varit inloggade de här senaste dagarna, det är jag absolut säker på det för jag var inne i går och då var jag helt ensam under en tid. För att synas som inloggad verkar det som om man måste ha forumsidan aktiv, när man stänger ner rutan och stänger av datorn försvinner man trots att man inte loggat ut verkar det som.
Gunvor Nilsson
Tack Berith! Här satt jag med skammens rodnad ända upp i hårfästet wub.gif Men nu börjar jag anta normal färg igen.
Teknikens plussida! tongue.gif
hälsar Gunvor

Bra Åsa, då kan jag känna mej lugn!
abborrmaster
CITAT (Gunvor Nilsson @ 12-01-2003, 16:50)
Hoppas ingen tror att jag sitter vid datorn flera dygn i sträck!

ne, det hadejuvart kånstit va blink.gif wacko.gif huh.gif

intfatt ja gördedåraaaAaaAAAa rolleyes.gif

/Simon
Gunvor Nilsson
CITAT (abborrmaster @ 12-01-2003, 17:24)
intfatt ja gördedåraaaAaaAAAa  :rolleyes:

/Simon

Va´ba sa´ba du´ba? blink.gif
yla
undras om du hade datorn påslagen hela tiden eller???????????????
för själv slår jag alltid av datorn , inbillar mej att den måste vila
fast de kanske e helt fel
e de nån som vet ???ska man stänga av eller låta datorn stå på
vilket är bäst för datorn?
endel har den ju på jämt wub.gif huh.gif
abborrmaster
man bör stänga av datorn så mycket som möjligt... Dels för att den blir uppvärmd och dels för att minnet blir sämmre ju längre datorn e på, fast när minnet börjar krångla så e det bara att starta om datorn...

Nånting jag borde ta mer hänsyn till men datorn ger lite värme i rummet iallafall smile.gif

/SImon
Gunvor Nilsson
Jag slår av datorn varje kväll och om jag skall åka bort.
Innan jag åker iväg och efter det att jag låst dörren med två lås så måste jag låsa upp igen och gå in och titta om kaffebryggaren och TV:n och datorn är avslagna - sen kan jag fara iväg! Jag kommer a l d r i g ihåg att kolla innan jag går ut! Märkligt! blink.gif Det verkar vara mitt minne som krånglar och inte kan jag startas om! wacko.gif
abborrmaster
man ska väl helst stänga av datorn när man e färdig med den, inte för minnets skull eftersom man inte använder det då utan för överhettningen...

/Simon
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon