Bigflowers
SYMPATHIE ROSOR

Hej, vill gärna komma igång snabbt och köpa stora ex av rosen Sympathie.
Vill ha de i full blom inom 2år helst

De finns i 7.5 liters krukor som ligger före tiden, ett år före jämfört med 3-5 liters.

Webbutiker tyska har jag hittat, men vilka är pålitliga som skickar till sverige med stora exemplar?
Tipsa vänligen, då jag vill handla de snarast

MVH

edit_:: tar emot tips om 5liters även. Helst inga mindre
Bigflowers
Pushar tråden en sista gång lite =då jag vill handla stora ex snarast av Sympathie. Har även sticklingar på gång nu via en bekant som var snäll och lät mej ta par rankor.

Men jag vill gärna handla par stora ex så det blir lite mer fart i trädgården.
Sticklingarna kommer ta en massa år, troligen 3år innan de är helt etablerade om inte fyra år.

Plantor önskas köpas stora av de:
5liters plantor går bra, helst 6.5l 7l har även sett 8l utländska webbutiker men de var slut för i år där.

Kanske vet ni något ställe som säljer ännu,? går även bra med utländska butiker så länge de skickar till sverige smile.gif

Undrar även:
Hur stora ex brukar Flora Linea samt övriga ha sommartid när det gäller rosplantor? Brukar vara barrotat oftast på vintern och höst vad jag läst. Men sommartid är det plantor i kruka oftast med jord som gäller. Men flesta är på 2-3 liter ?
Önskar tips på säljare med 5liter eller större gärna

Målet är 6st symphatie, 3st tänkte jag köpa för att slippa vänta allt för länge, av de 8st sticklingar jag har hoppas jag 3st blir till, men det tar tiiiid

thanks.gif
Eva i Skåne
Plantagen annonserade nyligen (kanske en vecka sedan...) om rosor i 5-liters krukor för 249:-
Jag skulle inte ha några rosor och tyckte det var ett svinpris så jag fördjupade mig inte i vilka sorter dom hade, men det kan kanske vara värt att du kollar med deras butiker.
Bigflowers
Tack för tipset Eva.

Inget man köper mängder av, men det kan vara roligt tjuvstarta lite med par st.
Ska höra med Plantagen här
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon