Full version: Gurkplantor ?
Motti
Har drivit upp egna Gurkplantor av typen Teleskop ! de skjuter nu långa sidoskott ,ska jag kapa dom eller binda upp dom ?De har en tendes att bli en mindre djungel .
Ally
Ja, ta bort sidoskott av precis den anledning, det blir en djungel annars!
Vaxthusen
Japp, som sagt går det bra och är ett måste att kapa skott på dessa yviga rackare. smile.gif
Bassam

Hej

Finns olika sorter:

1 slang gurka på den här sorten lämna gå till tråden och vilja två sidoskott neråt växa till halv planta o toppa dem.

2 vanliga gurkor: lämna huvud skott kommer upp men sidoskottet vi ska korta dem till 2 blad.

Obs

vi göra detta för att planta ska inte ge mycket grönskar o lite frukter.

H.Bassam

Motti
Då blir det att kapa sidoskott !Teleskopgurka blir ju väldigt långa upp till 30-40 cm .
Bassam
Hej

Nästan i Alla gurkor sorter ska man kapa hela sidoskott, eller kan lämna kvar bara två sista bladen på dem, varför gör man Detta, för att rötter kan ge växter bra näring o vatten för att komma bra frukt.

H.Bassam
Motti
Tack snälla alla för svar smile.gif nu vet jag hur jag ska hantera mina gurkplantor tack vare er smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon