Krolliljan
Köpte denna på en växtmarknad som "farmors ros". Vad kan det vara ? En Apotekarros?

[attachment=83256:ok_nd.jpg]
Kajsa
Inte omöjligt, kika runt på nätet på Gallica rosen Officinalis.
Krolliljan
Den är så lik Rosa Mundi i bladen så jag tror att det är Officinalis. På vissa bilder verkar den dock rödare än min men det är ju svårt med färgerna på bild.
Krolliljan
Nu har jag satt ner den jämte Rosa Mundi. Det blev fint, Helt lika blad så jag bestämmer mig för att det är en apotekarros, Officinalis.
Pauline/Sthlm
Min 2-åriga Officinalis blommar också så fint, för första gången mycket. Tredje säsongen verkar vara grejen... Ser det på flertal andra här också att de kommit i gång ordentligt. Regnig juni hjälpte nog med.

Skall ha regnat enstaka mm i timmen här i natt enl smhi men regnmätaren säger 32 (trettiotvå) mm?!?! Störtregnade iofs ett tag när jag fortf var vaken men börjar undra om det droppat från någon närstående tall... varit trovärdig tidigare. Slipper nog punktvattna :-)
Krolliljan
Finns fördelar med regn yes.gif

Rosa Mundin blommar jättefint också. Tredje året för den.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon