Har dom synes 2 hål i denna rabatt? Vad ska jag sätta där? Till höger vill jag ha en liksom rund känsla. Större runda blommor eller större blad. Eller vad tänker ni? Vad vore fint? Närmast är fackelblomster. Annars stjärnflockor framförallt och lammöron.
Tack på förhand!
Nu ser rabatten inte ut så där i formen. Jag gillar verkligen växterna men har svårt att komponera dem fint. Det ger liksom ett rörigt intryck och vissa är för tätt planterade också. Bör faktiskt gräva upp och börja om med iaf den ena delen. högersida om stenen. Där finns:
pipört 3 st
stjärnflocka
trädgårdsriddarsporre 3 st
fackelblomster (många)
lammöron och alunrut.
Är det någon som har lust att hjälpa mig att tänka lite komposition?
Så här ser den ut just nu från andra hållet men är som sagt var beredd på att gräva upp och plantera om för att få det mindre rörigt och ge mer plats. Tänker att jag då skippat komplementet jag först tänkte för att ge plats, om nu det inet behövs något mer bulligt för estetiken.
Någon som har förslag så vore jag jättetacksam. Försöker lära mig och får inte ro....
Caninen
22-07-2015, 22:40
Hmm... Skulle sagt koreansk plymspirea men sen kom jag på att de söta små lammöromen kommer bli uppemot halvmetern nästa sommar så det går ju inte. En lila/rosa näva kanske? En lite högre, kanske spansknäva? Stäppsalvia gör snygga ruggar och matchar lammöron bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.