Full version: giftfria skuggväxter
Pia L
Odla verkar vara ganska obefolkat men hoppas ändå att någon kan ge mig exempel på vad jag kan plantera under en stammad syrén som inte är giftigt för hundarna.
När jag röjt undan hallonsly så ser platsen väldigt tom och kal ut och det skulle vara fint att ha något grönskande där istället för hallon och ogräset.
Blommande eller grönväxt spelar mindre roll men självklart lite vackrare med blommande.
Hoppas på svar och tack på förhand :-)
*Stintan*
Tror inte du behöver vara orolig för att hundarna äter giftiga växter.
Pia L
Yngsta hunden (16 månader) tror att allt grönt är ätbart och när valparna är ute så vill jag inte riskera något, förra kullen rensade rabatterna från både liljor och tulpaner, vintergrönan försöker jag utrota, men den kommer tillbaka ändå.
Är det någon som har förslag på vad jag ska plantera utan att riskera hälsan för fyrfotingarna här?
fvd
Plantera ingenting alls syrenen vill inte ha konkurrens. Jag tror inte heller att du behöver vara orolig för hunden de växter vi har i trädgårdarna är inte giftiga. Fröer kan i sällsynta fall vara giftiga.
Krolliljan
Lingon
Eva i Skåne
daggkåpa
irhen
Hej!
Jag odlar astilbe, rödbladig alunrot, lungört och brokbladig funkia i skuggiga lägen. Lerjord och zon 3. Ingen av dem är giftig, enligt www.hus.fi
Samtliga växer till sig relativt snabbt!

Lycka till med växtval!

Irhen
kerstin z5-6
Då kan du utesluta de flesta trädgårdsväxter -ha koll på valpen beteendet slutar snart .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon