evarina
Hejsan!
Jag undrar över hur det har gått med folks pelaräppelträd. Mitt är nog dött, men inners inne så vill jag inte ge upp hoppet om det än. Hur ser era ut efter förra året (som inte verkar ha varit något bra pelaräppelår)?
/E
Cilla
Jag har bara ett och det har klarat vintern, sin första hos mig. Det står i sandblandad jord och jag lade en hög löv över rötterna. Är också intresserad av hur det har gått för er andra!
Madeleine1
Haloj!

Jag har ett pelaräppelträd som är sisådär 10-12 år. Bor i zon 3. Det har klarat vintern alldeles utmärkt. Jag har inte planterat det själv så jag vet inte vad det har runt fötterna och så, men det verkar i alla fall ha klarat sig bra. Mycket frukt fick jag också förra året!

Jag vet ingenting om pelaräppelträd, om det ska skötas på något speciellt sätt. Vi har inte klippt nånting i det, mer än att vi har kapat en och annan gren som har dragit iväg alldeles. Hur "ska" man göra egentligen? unsure.gif
evarina
Kan meddela att jag kollade mitt äppelträd i helgen och det var dött. sad.gif
Nåväl, på lördag får jag ett nytt, skam den som ger sig. (Men fungerar det inte denna gången ger jag upp).
/E
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon