Full version: Fake Bambu?
Nilexia
Hej Behöver lite hjälp med min Fake bambu.. en såndär grön pinne med en toffs på ni vet wink.gif
Plymen har blitt rätt stor nu kanske nån decimeter eller två men jag tycker den är som spinkig.. Frågan är den Hur sköter man om dem? Ska den planteras i jord? Näringslösning? mm, vart jag än frågar så får jag olika svar kanske någon här kan hjälpa (?)
LillaTiger
Det är en Bambu dracaena du har.. det står lite om den på min hemsida om du vill kika..

LillaTigers Land
Copycat
Hejsan ! Jag har också en sådan bambu. Jag har haft min i ca. ett år i en glaskruka med grus, jag har aldrig bytt vatten men den verkar trivas bra ändå. Mina "utväxter" är ca. 40 cm.och inte alls rangliga. Jag som alltid lyckas ta ihjäl krukväxter, det är nog därför som jag drar mig för att sätta den i jord. tongue.gif
Nanna
Jag planterade min dracena i en kruka med jord. Och ärligt talat så sköter den sig ganska bra själv, den står i en mörk hall och får vatten ibland. Och den ser ut att må väldigt bra smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon