|
http://avpixlat.info/2015/08/06/kristen-as...ing-av-sverige/Jag har hört detta även från de kristna från asylboendet här i våran stad! Skall det vara på detta vis?!?
*Stintan*
06-08-2015, 10:51
Är nog inte bara dom som är.
CITAT (*Stintan* @ 06-08-2015, 11:51)  Är nog inte bara dom som är. Precis,men dessa kristna har flytt till Sverige för att få vara i fred men som sagt ondskans krafter är verksamma även här tyvärr!
hattstugan
06-08-2015, 11:02
Kan säga att det gäller de flesta asylsökande oavsett religion!
CITAT (hattstugan @ 06-08-2015, 12:02)  Kan säga att det gäller de flesta asylsökande oavsett religion! Hur menar du?
Gossen Ruda
06-08-2015, 11:21
Avpixlat är väl knappast känt för faktaspridning? Använd saltkaret.
*Stintan*
06-08-2015, 11:55
CITAT (silos @ 06-08-2015, 11:58)  Precis,men dessa kristna har flytt till Sverige för att få vara i fred men som sagt ondskans krafter är verksamma även här tyvärr! Av vilken anledning tror du islamister flytt till Sverige då?
CITAT (Gossen Ruda @ 06-08-2015, 12:21)  Avpixlat är väl knappast känt för faktaspridning? Använd saltkaret. Ha ha och du tror att gammelmedian gör det! CITAT (*Stintan* @ 06-08-2015, 12:55)  Av vilken anledning tror du islamister flytt till Sverige då? Islamister,vilka är de?
CITAT (silos @ 06-08-2015, 13:12)  Ha ha och du tror att gammelmedian gör det! Islamister,vilka är de? Hittade detta: http://aletheia.se/2015/02/13/muslimer-sja...-fran-islamism/
Gossen Ruda
06-08-2015, 12:45
CITAT (silos @ 06-08-2015, 13:34)  Det tycks vara en kristen sida mot islam, kanske bäst att ha saltkaret redo vid läsning?
CITAT (Gossen Ruda @ 06-08-2015, 13:45)  Det tycks vara en kristen sida mot islam, kanske bäst att ha saltkaret redo vid läsning? Känner du några muslimer eller kristna från Syrien till exempel? Jag känner flera både muslimer och kristna så jag har hört hur det är för de kristna i muslim länder,men jag påstår definitivt inte att alla muslimer skulle vara onda,absolut inte!!!
CITAT (Gossen Ruda @ 06-08-2015, 13:45)  Det tycks vara en kristen sida mot islam, kanske bäst att ha saltkaret redo vid läsning? Lyssnade du på mannen i filmklippet från konferensen från Norge 2013? Den mannen var muslim,alltså inte kristen!
malarmaster
06-08-2015, 13:40
att det är ett växande problem med att olika grupper t.ex kristna från syrien och Irak tar med sig motsättningar hit då också islamister placeras i samma bostadsområde är inget nytt. Jag har inte läst avpixlat men jag vet att dessa motsättningar finns. det är bara en vecka sedan vi i kommunen hade knivslagsmål på en flyktingförläggning och polis fick ingripa. orsak: religiösa motsättningar. jag vet sedan tidigare att samma problem finns i alla flyktingtäta områden då islamismen i dessa områden tilltar. det har tidigare rapporterats i nyhetsflödet och det kommer samma rapporter minst en gång i veckan. Så helt fel har troligen inte avpixlat,intressant dock att flera som tydligen i vanlig ordning inte är insatta i problemet väljer att rycka på axlarna, "släng salt". Nu är det ju så att de problem som finns i flyktingarnas hemländer inte stannar vid svenska gränsen. Religion är så oerhört viktigt i dessa länder,de flesta svenskar förstår inte problemen. Ulf
Denne man är inte det minsta rädd gör att tala om det som pågår i Sverige,men han är inte svensk och ser på saker annorlunda eller rättare sagt har både ögon och öron öppna och inte som den gemene "godhets svensken" http://argblattetalar.blogspot.se/2015/01/...kommer.html?m=1
Mjärden
06-08-2015, 14:38
Jag har en bekant från Syrien, som är kristen och jag träffade honom när IS höll på att flytta fram sina positioner och han var mycket rädd att hans anhöriga och släktingar skulle dödas av IS pga att de var kristna.
Men det är typiskt svenskt att stryka medhårs och förminska ett problem som kommer att bli stora om inget görs.
Gossen Ruda
06-08-2015, 14:55
Silos. Vad jag menar är att läser man på en sida från någon part i en konflikt eller liknande får man vara beredd på att det är inte en opartisk sanning man läser. Det mesta är förmodligen vinklat. Det finns knäppgökar inom islam men även inom kristendomen. Förmodligen mest inom islam.
malarmaster
06-08-2015, 15:14
.. och därför behöver man inte diskutera problemen? hitta lösningar? eller det ska staten i vanlig ordning sköta,övriga håller tyst. Håller helt med mjärden,svenskar är oerhört naiva och tror gott om alla,så funkar inte v'ärlden och definitivt inte den islamska världen. finns det något muslimskt land där det råder fred och lugn o ro? Jag kan inte komma på något,särskilt inte sedan både nordafrika,mellanöstern,och div. afrikanska länder för krig/inbördeskrig. dessa motsättningar kommer hit med flyktingarna och fortsätter i de förorter där de placeras. Ulf
*Stintan*
06-08-2015, 15:18
CITAT (silos @ 06-08-2015, 13:12)  Ha ha och du tror att gammelmedian gör det!
Islamister,vilka är de?
hattstugan
06-08-2015, 15:27
Det finns även muslimer i Sverige som är rädda för andra muslimer! Men det pratas bara om de kristna asylsökande! Har ju jobbat nära en liten del av dem, men på det boendet var alla sams oavsett religion! Men de flesta svenskar sätter likhetstecken mellan muslim och våldsbenäget!
CITAT (Gossen Ruda @ 06-08-2015, 15:55)  Silos. Vad jag menar är att läser man på en sida från någon part i en konflikt eller liknande får man vara beredd på att det är inte en opartisk sanning man läser. Det mesta är förmodligen vinklat. Det finns knäppgökar inom islam men även inom kristendomen. Förmodligen mest inom islam. Jag förstår mer än väl och inte tror jag på allt rakt av!
CITAT (hattstugan @ 06-08-2015, 16:27)  Det finns även muslimer i Sverige som är rädda för andra muslimer! Men det pratas bara om de kristna asylsökande! Har ju jobbat nära en liten del av dem, men på det boendet var alla sams oavsett religion! Men de flesta svenskar sätter likhetstecken mellan muslim och våldsbenäget! Jag vet detta! Jag tror absolut inte att alla muslimer skulle vara våldsbenägna!!! Muslimer som jag har kontakt med är väldigt snälla,empatiska och givmilda!
Bengalow vill ha min åsikt om de kontroversiella ämnen här på småprat så min åsikt om dett är att det är hemskt det som de kristna asylanterna får uppleva här i Sverige! Jag har sett och hört allt detta många ggr!
Jag tycker att det är hemskt att religioner förstör relationer människor emellan och jag önskar innerligt att detta kommer att förändras!!!
Mjärden
07-08-2015, 10:28
Jag har inte träffat min vän från Syrien efter den sista utvecklingen där, så jag vet inte hur det gått för hans anhöriga där om de flytt eller kommit i händerna på IS.
Fö vill jag anknyta till det jag sa om naiva svenskar; att kritisera Saudarabien går bra, men att göra något åt problemen på hemmaplan är betydligt svårare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|