Full version: Tacksamhet
silos
Tacksamhet är både viktigt och bra för hälsan!
Det har jag kommit själv underfund med under mitt eget liv!
Och det finns så mycket att vara tacksam för!

Men så undrar jag att hur klarar människor som är allvarligt sjuka att vara tacksamma?

Jag har märkt att när jag har varit dom sjukast så får jag verkligen anstränga mig att se saker i mitt liv som jag kan vara tacksam för!
Och till slut går det och då mår jag genast lite bättre!
Jag hade en väninna som var tacksam fastän hon var döende och till slut dog förra året!
Och det var faktiskt hennes sjukdom dom lärde henne tacksamhet!

Hur tänker ni andra om detta?

http://wellness-wisdom-wealth.se/sa-blir-du-mer-tacksam/
silos
Jag är så tacksam för att min trasiga tand blev lagad och kostade 1279kr!
Och för att jag orkade promenera hem genom skogen!
Jubbe063
CITAT (silos @ 07-08-2015, 01:33) *
Tacksamhet är både viktigt och bra för hälsan!
Det har jag kommit själv underfund med under mitt eget liv!
Och det finns så mycket att vara tacksam för!

Men så undrar jag att hur klarar människor som är allvarligt sjuka att vara tacksamma?

Jag har märkt att när jag har varit dom sjukast så får jag verkligen anstränga mig att se saker i mitt liv som jag kan vara tacksam för!
Och till slut går det och då mår jag genast lite bättre!
Jag hade en väninna som var tacksam fastän hon var döende och till slut dog förra året!
Och det var faktiskt hennes sjukdom dom lärde henne tacksamhet!

Hur tänker ni andra om detta?

http://wellness-wisdom-wealth.se/sa-blir-du-mer-tacksam/

Tror inte på att man måste försöka vara tacksam för att må bra. Tacksamhetskänslan kommer som en bonus när man vågar acceptera att saker är som det är och man måste leva här och nu och ta sig igenom bra och dåliga perioder i livet med vissheten att förr eller senare blir det bättre dagar. När så sker så kommer nog känslan av tacksamhet av sig självt i vissa fall och känslan av att man är tillfreds i andra.
silos
CITAT (Jubbe063 @ 07-08-2015, 16:40) *
Tror inte på att man måste försöka vara tacksam för att må bra. Tacksamhetskänslan kommer som en bonus när man vågar acceptera att saker är som det är och man måste leva här och nu och ta sig igenom bra och dåliga perioder i livet med vissheten att förr eller senare blir det bättre dagar. När så sker så kommer nog känslan av tacksamhet av sig självt i vissa fall och känslan av att man är tillfreds i andra.

Att tvinga sig att vara tacksam är inte bra!
Jag tror att den sanna känslan inom oss vinner till slut!
Men det är ändå bra att träna på att vara tacksam!

Jubbe063
CITAT (silos @ 07-08-2015, 16:48) *
Att tvinga sig att vara tacksam är inte bra!
Jag tror att den sanna känslan inom oss vinner till slut!
Men det är ändå bra att träna på att vara tacksam!

Men frågan är om man verkligen måste känna sig tacksam? Man kanske inte har nåt att vara tacksam för. Tror det räcker bra att känna sig till freds med sin situation och acceptera att livet är som det är för att må bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon