Full version: Luktärts-problem
kerstine
Jag köpte luktärtsfrön från odla.nu och har sådde dem för två veckor sedan. Endast 1 frö av 15 har grott.... Och detta trots att fröna fick ligga i blöt ett dygn sad.gif Har ni några tips på hur man skulle kunna väcka dom till liv?

kerstin
Fenja
Ställ ljust och varmt och täck med plast så brukar de vakna till. Du kanske har planterat dem lite djupt så att det är därför det dröjer?
Mvh
Fenja
kerstine
ok tack! då får jag vänta lite till och se till att de små fröna har det riktigt varmt och gott...
adamos
CITAT (kerstine @ 19-04-2004, 17:07)
Jag köpte luktärtsfrön från odla.nu och har sådde dem för två veckor sedan. Endast 1 frö av 15 har grott.... Och detta trots att fröna fick ligga i blöt ett dygn sad.gif Har ni några tips på hur man skulle kunna väcka dom till liv?

kerstin

Hej
Jag sådde mina frön i 2 plastlådor och i den ena kom det upp 20 plantor och i den andra bara 3. Fröna var ur samma påse och lådorna har förvarats på samma ställe, knepigt att det kan bli så.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon