Full version: Vårinsekt
Gossen Ruda
Nu börjar Den gröna sandjägaren visa sig. Som en liten grön juvel springer den omkring på solbelysta sandmarker, och flyger snabbt en bit om man kommer för nära. Larven sitter i ett hål och snappar efter förbipasserande insekter, mest myror. Den vuxna baggen gillar också att smaska på myror.
renate
Vad heftig skalbaggen så ut,en sådan ville jag ha,den kunde äter upp alla mina myror.Jag har aldrig sett en sådan skalbagge. ohmy.gif tongue.gif rolleyes.gif
Renate
Gossen Ruda
Hur har du lyckats missa den? Fast den skall ha torrt och soligt. Visst tar den lite myror men som biologisk bekämpare räcker den inte till. Heter fö Cicindela campestris på "latin". Det finns ett par arter till inom släktet men dom är brunaktiga.
renate
Jag får går ut i morgon och ser efter om de finns i min trädgård,jag har ett soligt och torrt stenparti med myror.
Renate
yla
har inte heller sett en sån
o då har jag sett massor me kryp tongue.gif
snygg
Azur
CITAT (Bennys trädgård @ 01-05-2012, 23:22) *
När du så uppenbart kopierar från slumpmässig naturfilm kan du lika gärna skriva ut källan eller sätta ut citattecken.

2004
heinrich_stubel
CITAT (Azur @ 01-05-2012, 23:59) *
2004

Än sen? Ska man bara få posta i splitternya trådar eller vadå?

Du borde veta bättre än att skriva såna här meningslösa inlägg...
*Stintan*
När du så uppenbart kopierar från slumpmässig naturfilm kan du lika gärna skriva ut källan eller sätta ut citattecken.

Va tusan håller du på med? thumbdown.gif
*Stintan*
CITAT (Bennys trädgård @ 02-05-2012, 11:21) *
Jag gör bara det ingen annan vågar säga.
Ärlighet varar längst... som han sa.

Det är väl något du borde lära dig. Vad har du för belägg för ditt oförskämda påhopp på Gossen Ruda?
silos
CITAT (Bennys trädgård @ 02-05-2012, 11:21) *
Jag gör bara det ingen annan vågar säga.
Ärlighet varar längst... som han sa.

Ha ha,du känner då inte människorna! rotfl.gif
Anma

Du känner inte till Rudans stora hobby va? Ta reda på den du och snacka naturfilm sen. smile.gif

Tillägg: Jag menar inte tåg nu.
heinrich_stubel
CITAT (*Stintan* @ 02-05-2012, 12:37) *
Det är väl något du borde lära dig. Vad har du för belägg för ditt oförskämda påhopp på Gossen Ruda?

Förmodligen samma belägg som ruda har när han försöker (men misslyckas med att) förolämpa mig. Inget belägg alls dvs. Och nu håller vi oss till ämnet istället för att älta!
abbbe
'Två' färska troll har checkat in på odla smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon