Claire Austin [attachment=83570:Claire_Austin.jpg] Hon har varit den bästa rosen här i år. Gröna fina blad och har blommat oavbrutet.
Ilse Krohn Superior
[attachment=83572:ilse.jpg]
Krolliljan
28-08-2015, 07:03
Några till
Penny Lane, Klätterros som jag inte lyckas så bra med. Den blir inte hög och får svartfäck men blommar ljuvligt. [attachment=83601:Penny_Lane_2015.jpg]
A Shropshire Lad Favorit i repris. Blommar om och om igen [attachment=83602:A_S_L.jpg]
Leander Blommar nuigen i stora klasar med lite mindre blommor dock, [attachment=83603:Leander.jpg]
Krolliljan
30-08-2015, 06:45
Moje Hammarberg, rugosa som jag köpte på rea förra året, är jag väldigt nöjd med. Han är frisk, har mörkgröna blad och blommorna , som är lite mörkare än på bilden, är fina. En lite färgklick.
[attachment=83609:Moje_H.jpg]
Kajsa
02-09-2015, 19:03
Jo visst blev det lite rosväder i augusti, man fick njuta lite av värmen. Hade också Moje Hammarberg en tid, men så rörde jag om igen i rabatterna och den" försvann" i sommar har man sett att Rugosa rosorna klarar regn. Dina övriga rosor ljuvliga förstås
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.