emmalofo
Hej,

Denna buske som r vanlig i kommunala anlggningar dr jag bor verkar effektiv fr att tcka trkiga slnter o dylikt.

Ngon som vet vad det r? Erfarenheter?

Mvh Emma

[attachment=83587:IMG_0458.JPG]

[attachment=83588:IMG_0457.JPG]
Huggorm
Stephanandra incisa tror jag, vet inte vad den heter p svenska
*Stintan*
Ja jag vet inte heller ngot svenskt namn p Stefanandra incisa. En utomordentlig marktckare som passar bra i slnter d den ocks verkar tla en del torka.
malarmaster
det finns flera varianter,den vanligaste och ocks den som oftast anvnds av parkfrvaltningar r Stephanandra incisa "crispa",hrdig till zon V ,hjd 0,4-1,2 m,svenskt namn: liten stefanandra
En strre finns ,d heter den bara insica,svenskt namn stefanandra,hjd upp till 1,5 m hrdig till zon lll.
en strre art finns, tanakae,stor stefanandra hjd till 2 m men hrdighet dlig,till zon ll. Ulf
emmalofo
Tusen tack fr svar! Blir som alltid imponerad av alla hjlsamma och duktiga trdgrdsmstare(!) som hnger hr.

Sn fr det bli till min trkiga, trkiga slnt om jag ngonsing orkar rensa bort befinlig vxtlighet...
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon