Hanna-Lisa
Jag har just köpt två syrener som jag vill att de ska växa fint bredvid varandra. Jag undrar om ni kan tipsa om vilket avstånd från varandra jag ska plantera dem? Syrenerna är Mme Lemoine o Beuty of Moscow.
De ska stå vid en grusväg på tomten. Inte som häck utan som prydnad. Så hur nära kan de stå men ändå vara vackra?
Det är första gången jag skriver på ett forum så det här blir spännande. smile.gif
/Hanna-Lisa
jo i ö-bro
Litte beroende hur du vill att de ska växa, som buskar eller mindre träd (som i sin tur kan hållas stramt upprättväxande eller lägre träd med vidare krona) i Uppsala finns några gator där man kan se riktigt gamla knotiga syrenträd som växer relativt lågt med lite vidare lätt assymetriska kronor som överlappar varandra lätt vid sidorna och det är ca 4 till 5 meter mellan dem. De är sanslöst vackra de ser nästan ut som blåregnsträd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon