Full version: Om tidelag...
silos
Kan detta verkligen vara sant?!?

Liberala ungdomsförbundet (LUF), som i dagarna håller kongress, väcker nu liv i frågan på nytt. Under torsdagen beslutade kongressen med knapp majoritet att förorda att det ska bli lagligt att ha sex med djur, förutsatt att djuret i fråga inte skadas.

http://www.st.nu/opinion/ledare/liberala-u...agan-om-djursex
Huggorm
Dom är modiga som vågar driva en sådan fråga. De har ju ingenting alls att vinna på det, utom sina liberala principer. Det finns ju ingen som helst folkvilja för ett sådant förslag.
Jubbe063
Tidelag är inte förbjudet, avkriminaliserades samtidigt som homosexualitet. Senaste åren har annars debatten handlat om att åter göra detta kriminellt.

Personligen vore det bäst tycker jag om det blir kriminaliserat. Inget sunt i att tvinga sig på en annan art sexuellt.
silos
CITAT (Jubbe063 @ 01-09-2015, 19:09) *
Tidelag är inte förbjudet, avkriminaliserades samtidigt som homosexualitet. Senaste åren har annars debatten handlat om att åter göra detta kriminellt.

Personligen vore det bäst tycker jag om det blir kriminaliserat. Inget sunt i att tvinga sig på en annan art sexuellt.

Mänskligheten blir bara sjukare och sjukare eller egentligen perversare!
Stackars djuren som inte kan säga nej då det blir våldtagna !

Detta borde så klart bli kriminaliserat,tycker jag!
*Stintan*
Sedan 1 april 1914 är det olagligt med tidelag! http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/n...ha-sex-med-djur
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 01-09-2015, 19:23) *
Sedan 1 april 1914 är det olagligt med tidelag! http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/n...ha-sex-med-djur
100 år fel.

CITAT (silos @ 01-09-2015, 19:15) *
Mänskligheten blir bara sjukare och sjukare eller egentligen perversare!
Stackars djuren som inte kan säga nej då det blir våldtagna !

Detta borde så klart bli kriminaliserat,tycker jag!

Hästen bryr sig nog inte om det. Mera synd om människan som utför dådet, personen måste ju ha psykiska problem.
*Stintan*
Hoppsan så det kan bli 2014 ska det såklart vara.
Konstigt att ingen kände till det.
Jubbe063
CITAT (*Stintan* @ 01-09-2015, 20:05) *
Hoppsan så det kan bli 2014 ska det såklart vara.
Konstigt att ingen kände till det.

Inte så konstigt. Tror inte folk i allmänhet och jag i synnerhet följer med i lagstiftningen inom områden som inte berör ens egen vardag.

Men det var ju ypperligt bra att detta fenomen är kriminaliserat äntligen.
*Stintan*
CITAT (Jubbe063 @ 01-09-2015, 20:58) *
Inte så konstigt. Tror inte folk i allmänhet och jag i synnerhet följer med i lagstiftningen inom områden som inte berör ens egen vardag.

Men det var ju ypperligt bra att detta fenomen är kriminaliserat äntligen.

Ja äntligen var verkligen rätt ord då det länge ställts krav om kriminalisering inte bara från djurägarhåll. Djurskyddsfrågor berör nog fler än du tror även bland folk i allmänhet. Du tycks ju ändå kännt till att det förekommit debatt om att det skulle kriminaliseras.
sparvuggla
CITAT (*Stintan* @ 02-09-2015, 02:41) *
Ja äntligen var verkligen rätt ord då det länge ställts krav om kriminalisering inte bara från djurägarhåll. Djurskyddsfrågor berör nog fler än du tror även bland folk i allmänhet. Du tycks ju ändå kännt till att det förekommit debatt om att det skulle kriminaliseras.

Den f.d. centerpartistiska (igen) jordbruksministern Erland Eskilsson fick hela plenisalen att tappa hakan då han i riksdagen beskrev detaljerad hur det går till att ha sex med djur. Många fick nog för sig att han har egna erfarenheter.
Det fanns klipp på det på Youtube , det är troligen kvar, orkar inte söka nu.
Gossen Ruda
Finner ingen större anledning att ha sex med djur men frågan är om det är så mycket att orda om? Vi behandlar djuren rätt konstigt ändå, föds upp enbart för för att mjölkas, bli föda, ridas på, kelas med mm. Knappast någon större skillnad mot att få ta emot en och annan snopp, särskilt när man sett hur veterinärer stoppar in hela armen i slidan på exempelvis hästar för att kolla graviditet med ultraljud eller insemination. Det är väl snarare en principfråga med lite manshat inblandat.
*Stintan*
Höjer inte ens på ögonbrynen längre åt dina ibland lite märkliga åsikter.
Carl

Tror inte att dom som har vill ha sex med ett djur bryr sig om att det är olagligt! Man kan inte lag stifta om allt!
Gossen Ruda
Jag tror detta är en stor icke-fråga, eller har ni sett någon polis topsa något kreatur?

Men för att hårddra frågan. Antag att en man köper loss en tacka som skall gå till slakt och istället låter henne få den bästa omvårdnad som går att få, men sätter på henne varje lördag. Buse eller djurvän? Är det kanske bättre med slakt?
Jubbe063
CITAT (Gossen Ruda @ 02-09-2015, 16:56) *
Jag tror detta är en stor icke-fråga, eller har ni sett någon polis topsa något kreatur?

Men för att hårddra frågan. Antag att en man köper loss en tacka som skall gå till slakt och istället låter henne få den bästa omvårdnad som går att få, men sätter på henne varje lördag. Buse eller djurvän? Är det kanske bättre med slakt?

Nu drabbas även höns, hund, katt etc. Många får psykiska och fysiska skador.

Att stoppa snoppen i en häst eller ko gör ingen fysisk skada, men kvastskaft etc river sönder tarmar och livmoder.

Bonden som spänner på en ko då och då lär aldrig åka dit.

Men lagen kan göra att de värsta avarterna försvinner, dvs de äckel som spelar in djursexfilmer. Hos dem är djuren inte till för annat än njutning. Allt från BDSM till gruppvåldtäkter med andra ord.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (*Stintan* @ 02-09-2015, 15:19) *
Höjer inte ens på ögonbrynen längre åt dina ibland lite märkliga åsikter.

Inte jag heller. Jag var bondmora i över 20 år, sen fortsatte min Före detta och nu driver en av mina döttrar gården. Alltid har det funnits många djur där och fan skulle ta den som är så sjuk och förgriper sig på djur.
Gossen Ruda
Jag pratar inte om att skada djur, vad har ni fått det ifrån? Läs vad jag skriver och lägg inte till egna saker.
Huggorm
Visst kan skador uppstå i sexakter mellan häst och människa. Här är en som avled: https://en.wikipedia.org/wiki/Enumclaw_horse_sex_case
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 02-09-2015, 17:40) *
Jag pratar inte om att skada djur, vad har ni fått det ifrån? Läs vad jag skriver och lägg inte till egna saker.

För djurägare som fått t.ex. sina hästar uppskurna eller på annat sätt skadade genom sexuellt våld är det såklart allt annat än en icke-fråga. Tidelag innebär inte enbart penetrering det trodde jag du visste.
Gossen Ruda
Jag pratar enbart om sexuella akter. Allt övrigt går under djurplågerilagen.
sparvuggla
CITAT (Aqvakul @ 02-09-2015, 17:16) *

Det var den jag syftade på.

Men det var nån här som skrev att det är bara gubbar + djur.
Det stämmer inte alls, många tjejer utnyttjar sina hundar som sexleksak. Och dom har lång tunga också.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Gossen Ruda @ 02-09-2015, 16:56) *

Kallar du det som djurvänligt?
Gossen Ruda
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 02-09-2015, 18:44) *
Kallar du det som djurvänligt?

Jag jämför med slakt.

CITAT (sparvuggla @ 02-09-2015, 18:24) *
Det var den jag syftade på.

Men det var nån här som skrev att det är bara gubbar + djur.
Det stämmer inte alls, många tjejer utnyttjar sina hundar som sexleksak. Och dom har lång tunga också.

Det påminner mig om en granne som passade en pudel på dagarna. En gång när jag där och pratade försökte hunden para sig med min sko. Jag kanske skulle polisanmält det som våldtäkt.
Huggorm
För ett antal år sedan så var sex mellan människor av samma kön lika tabu och moraliskt förkastligt som tidelag är idag. Hur många år kommer det dröja innan RFSL lyckats vända opinionen även för zoofili? Eller blir det folkpartiet som kämpar för frågan när de som är i LUF idag blivit vuxna och engagerar sig i moderpartiet?
Gossen Ruda
Först får man försöka bli av med alla tabun, missförstånd, förutfattade meningar, fördomar mm som bubblar upp så fort ett ämne hamnar mellan naveln och knäna. Finns det något mera meningslöst än att dressera en hund till att komma tillbaka med en kastad pinne? Är det hundens egna vilja att göra så?
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 02-09-2015, 19:18) *
Först får man försöka bli av med alla tabun, missförstånd, förutfattade meningar, fördomar mm som bubblar upp så fort ett ämne hamnar mellan naveln och knäna. Finns det något mera meningslöst än att dressera en hund till att komma tillbaka med en kastad pinne? Är det hundens egna vilja att göra så?

Hundar gör det som lönar sig så me beröm, lek och lite korv kan man komma långt smile.gif
Jubbe063
CITAT (Gossen Ruda @ 02-09-2015, 18:20) *
Jag pratar enbart om sexuella akter. Allt övrigt går under djurplågerilagen.

Att penetrerar en hund är en sexuell akt, synnerligen smärtsam för hunden i många fall skulle jag tro. Rätt hundraprocentigt säker på att höns tar skada av att få en människas penis upprörd i deras kloak.
Gossen Ruda
På tal om det så skall jag tillaga en kyckling i morgon. Undrar vad den tycker om det...
Jubbe063
CITAT (Gossen Ruda @ 02-09-2015, 23:02) *
På tal om det så skall jag tillaga en kyckling i morgon. Undrar vad den tycker om det...

Den lär nog inte tycka något alls, för jag antar den är död när du tillagar den :-)
Aqvakul
CITAT (Jubbe063 @ 03-09-2015, 19:08) *
Den lär nog inte tycka något alls, för jag antar den är död när du tillagar den :-)

flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon