För första gången i hela mitt liv har jag nu odlat tomater och valde sorten Tiny Tim då det står på påsen att den var lättodlad och att den är förhållandevis liten då jag endast har en "russinbur" till mitt förfogande. (Kallas även pensionärskuvös - inglasad balkong helt enkelt!)

Nu så här i början av september har jag fått rejäl utdelning efter en spännande sommar med skötsel och slutplantering i svarta hinkar. Vi kan käka små smaskiga och ljuvligt goda smakrika tomater i stort sett varje dag nu.
Jag har hört av andra att denna sorten är rätt smaklös och det är den verkligen inte! Dessutom kommer det att bli MYCKET tomater! Har hört att andra misslyckats och knappt fått något alls. Våra smaklökar får jobba för högtryck så tydligen har jag gjort något rätt, vet bara inte exakt vad? *skratt*

Det jag undrar nu är om det går att utvinna nya frön inför nästa års tomatodling? Det här var så himla skoj att jag vill göra om det nästa år. Hur gör man då? Tar ur kärnor och torkar? Hur torkar man dem på bästa sätt då? Och går det att göra det här ur Tiny Tim?