djbrunost
Hej!

Jag planerar att odla jordgubbar inomhus över vintern i hydroponic. Börjar dock funderar på om hurvida detta kommer ge frukt eller ej.

Har grävt upp jordgubbsplantor från rabatten och planterat i jord, kommer sedan att flytta dessa till hydro.
Men frågan är då, eftersom dessa plantor har gett frukt denna säsong, kommer plantan att automatiskt gå in i viloperiod tills nästa år? Eller kan jag manipulera miljöfaktorerna för att lura den att fortsätta producera frukt?

Jag har hört om folk som förvarar sina jordgubbsplantor svalt i 3 månader för att lura plantorna att det är vinter, för att sedan plantera och få frukt. Men går detta att kringås? Hur reagerar plantan på att inte få någon sval period utan fortsatt sol och värme?

Jag vet för övrigt inte vad det är för typ av jordgubbsplanta, förmodligen inte en remonterad.

Peace
Bassam
Hej

jordgubbar behöver vila med kyla under vinter tid för att ge blommor och frukt.

H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon