Full version: Citrontrd inomhus.
Atom
Vi har ett ngra r gammalt Citrontrd. Circa 2m. Gr det att ha inomhus ret runt? Vi vill ha det i badrummet. Desvrre r det inte s mycket ljus dr. Gr det att lsa med ngon lampa?
Om ja. Vilken lampa och hur mnga timmar per dygn?
Bassam
Hej

Det gr bra. men de ger inte bra frukt. de ger grnskar bra. jag har tv inne just nu hela ret . men de ger bara bara en frukt inte mera. de r inne hela ret fr att jag har inte plats ute under vr sommar hst.

H.Bassam
Atom
Bassam.

Vi behver inga frukter. Vi vill ha grnt i badrummet. Badrummet r p 7 kvm men har bara 2 styck mycket sm fnster. Glas 45cm * 45cm. Inte mycket ljus. Jag r rdd att trdet kan d. Eller?
Huggorm
Det gr bra med en lgenergilampa, lysrr eller LED men det mste ju lysa ganska starkt. Runt 10-12 timmar skulle jag sga, man frsker ju efterlikna medelhavet p vintern. Den hga luftfuktigheten i badrummet gr gott p de flesta vxter, jag antar att det r samma med citron.
Atom
CITAT (Huggorm @ 17-09-2015, 22:11) *
Det gr bra med en lgenergilampa, lysrr eller LED men det mste ju lysa ganska starkt. Runt 10-12 timmar skulle jag sga, man frsker ju efterlikna medelhavet p vintern. Den hga luftfuktigheten i badrummet gr gott p de flesta vxter, jag antar att det r samma med citron.

Menar du att vxten klarar sig utan UV ljus?
Huggorm
Ja, vxter klarar sig utan UV, fnsterglas slpper ju inte heller igen de vglngderna. Men det innebr att vxterna inte r vana vid UV och kan "brnnas" om man sedan tar ut vxten i riktigt solljus.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon