Tja som rubriken lyder!
I inloppet till Muteborgs hamn kommer tre vindkraftverk att demonteras och exporteras!
Långsiktigheten i vår demokrati och miljö satsningar är orsaken!
De tre anses vara för små för att få del av ELCERTIFIKAT som vi alla får betala för via elräkningen.
Ytterligare en besvikelse för oss som trodde att en investering i miljövänligt producerad el var bra!
Tror inte det från min sida blir några mer investeringar i det som våra politiker tycker är miljövänligt!
- Värmepump som minskar energiförbrukningen råkade beskattas varje år via fastighetsskatten!
- Energibesparande fönster samma visa ...
- Miljöbil, gynnades skattemässigt för låga CO utsläpp men tyvärr är den sämre än en motsvarande bensinbil när det gäller den globala uppvärmningen (kolmonoxid är dieselns akilleshäl vilket politiker fullständigt missat)
Funderar på solceller för el men demokratins kortsiktighet och skatt regler gör mig osäker.
att fundera över.
- kommer små solkraftanläggningar också att beskattas trotts att miljöpartiet sitter i regerings ställning?
Stora anläggningar kommer att beskattas så de blir olönsamma med våran nuvarande regering.
- Kommer behöva bli momsregistrerad ... svinaktiga avgifter för om detta inte sköt korrekt ...
Investeringstiden är minst lika lång som jag kommer att bo kvar i fastigheten ...
Nja jag vill men för att det är kul teknik men risken att det blir besvikelse är stor.
Kanske bättre att köpa "smutsig" liksom min nästa bil som inte är en miljöbil.
Kunde varit om den vägt lite mer ... tyngre bil får släppa ut mer CO eller om det varit diesel som släpper ut mer skit som ökar på den globala uppvärmningen.
Bensinen beskattas ju med ca 200% så bidraget till statskassan är ju gott åtminstone.
Surt sa räven om rönnbären och jag om miljöpolitiken och kortsiktigheten i skattehöjarnas paradis.