sammy78
Hej !
Skulle vilja veta när ni börjar flytta in era känsliga växter och/eller dem som ska övervintras ?
Börjar bli lite svajigt i natt temperaturen nu ... ( bor i Malmö området)

Tacksam för alla ev.svar smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
Jag bor i Piteå i gränslandet mellan zon 5-6. tummenupp.gif
Än har jag inte tagit in annan än Änglatrumpeten allt annat står ute fortfarande som tex. trädtaklök, Kannor, Trumpetranka, Pelargon m.m. Det håller nog på att bli dags för växterna att komma in men du bor ju varmare till så kanske du inte har så bråttom ännu.
Ser du att temperaturen går ner i graderna kan du lägga över fiberduk nattetid.
Kanske någon fler som bor i malmötrakten kan svara yes.gif
Eva i Skåne
Jag har inte tagit in något ännu. Jag tror det bara är några nätter nu kring fullmåne som är kalla och då kan man, som Helen skrev, skydda det som är känsligt. Sen hoppas jag på några skapliga veckor till. Dagarna är ju så varma och fina att växterna trivs och blommar än.
Jag har pelargoner, potatisblomma och agapantus som ska vinterförvaras. Inga superömtåliga växter utan de tål att temperaturen rör sig ner mot nollan några enstaka nätter. Jag avvaktar. När det slutar vara sol och dagstemperaturen stadigt ligger under 8-10 grader ska jag börja.
Det beror ju på om du har väldigt många växter som ska in och vilka sorter du har. Det är ju inte fel om du vill börja plocka in nu.

Jag har även mina inneväxter ute över sommaren. Än står några stora hibiskus och novemberkaktusar kvar ute.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon