Full version: Flyktingströmmen
Sidor: 1, 2, 3, 4
*Stintan*
Är ni där och kollar eftersom ni verkar veta hur kontrollerna går till?
Aqvakul
Logistiskt är det i princip omöjligt att kontrollera så många människor utan att hela infrastrukturen i Själland/Skåne bryter samman...
Bee
CITAT (Aqvakul @ 12-11-2015, 13:45) *
Det kommer ett tåg med kanske 500-600 resande var tionde minut, kan bara bli stickprov...

Då förstår jag. Tänkte inte på tågen. Klart det blir en gigantisk uppgift att kolla alla. Det lär inte funka.

Jag tänkte på bron, rent egoistiskt eftersom vi skall åka till Tyskland i nästa vecka. Vi måsta kanske ha med oss pass. Det blir som i gamla tider när man kollades på hemresan.
Carl

Hörde det på radio p4 Lotta blomer!
Bengalow
Bee! Har du åkt till Tyskland utan pass eller ID-handling förut? Det har alltid gällt på kontinenten, att man måste kunna identifieras...Jag är inte säker på, om bara körkortet gäller som leg.
Mjärden
Det här med gränskontrollet byggs ju inte upp på en dag, skulle tro att det tar flera veckor innan fått till ett fungerande system och att man kollar där det gör mest verkan.
Så i det korta perspektivet kommer det nog fler flyktingar, som vill hinna in innan det blir stopp, men så småningom borde det minska inflödet, då det går upp att man inte utan vidare kan åka in i Sverige.
Sen borde man komplettera med information i flyktinglägren, om vad som väntar dem, om de tar chansen och flyr till Europa. I första hand EU, men även Sverige borde lämna information om läget i Sverige och om chanserna att få stanna, det är ju svagt att man lämnat över detta till SD.
Skall man tolka den politik som man gått över till om invandringen har antalet rasister/främlingsfientliga ökat drastiskt från den 13 % som röstade på SD. Eller kan man vända på det och om det vore val idag behövde inte så många rösta på SD, då man blivit bönhörda på många punkter.
Huggorm
CITAT (Mjärden @ 12-11-2015, 18:24) *
Skall man tolka den politik som man gått över till om invandringen har antalet rasister/främlingsfientliga ökat drastiskt från den 13 % som röstade på SD. Eller kan man vända på det och om det vore val idag behövde inte så många rösta på SD, då man blivit bönhörda på många punkter.
Vänta då till valet 2018 när folk levt med budgetunderskott, nedskärningar och besparingar ett par år och insett hur det är att leva i ett land med andra prioriteringar. Jag tippar att SD blir största partiet, men att de inte får över 50% av rösterna. Och att alliansen gärna samarbetar med både V och Fi om det krävs för att slippa samarbeta med SD.
Jubbe063
CITAT (Bengalow @ 12-11-2015, 18:10) *
Bee! Har du åkt till Tyskland utan pass eller ID-handling förut? Det har alltid gällt på kontinenten, att man måste kunna identifieras...Jag är inte säker på, om bara körkortet gäller som leg.

Jodå, det har alltid varit så att du måste kunna identifiera dig. Antingen via pass eller EU-körkort, Svenskt körkort är ingen giltig ID-handling.
Bee
CITAT (Bengalow @ 12-11-2015, 19:10) *

Jodå. Jag har varit där både med och utan pass. Körkortet ligger ju alltid i plånboken. Enda passet som var med förra gången var hundens EU-pass. Inte en enda gång har någon frågat efter vem jag är. Det heter att man skall visa pass för hotellen men som sagt, ingen har frågat. Men den här gången skall pass med, särskilt viktigt med hundens.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Även i Sverige skall man kunna visa vem man är.
Nej svensk körkort gäller inte som legitimation
Mjärden
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 13-11-2015, 11:05) *
Även i Sverige skall man kunna visa vem man är.
Nej svensk körkort gäller inte som legitimation

Var gäller inte svenskt körkort ? På banken har det varit OK iaf.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Mjärden @ 13-11-2015, 21:09) *
Var gäller inte svenskt körkort ? På banken har det varit OK iaf.

I tyskland?
Bengalow
Det gäller som fotolegitimation i Sverige. Det finns ingen internationell beskrivning på våra körkort, som i passet, där engelska gäller.
silos
http://www.flammor.com/index.php?p=849
Profetia ifrån 1968 om flyktingströmmar till Europa!
*Stintan*
Suck!
Jubbe063
CITAT (silos @ 24-11-2015, 02:54) *
http://www.flammor.com/index.php?p=849
Profetia ifrån 1968 om flyktingströmmar till Europa!

Jorå, med tillräcklig vilja och fantasi så kan man tolka gamla skrifter på det sättet. Men det blir aldrig något fakta, bara en tro.
Gossen Ruda
Nu har äntligen regeringen skärpt till reglerna men det lär knappast räcka. Det är dags att direktavvisa exempelvis afganer eftersom de saknar asylskäl, inklusive "barnen". Det har ju visat sig att i många fall är det föräldrarna som skickar hit barnen för att vi skall utbilda dem. Sätt dem på flygplan för direkt flygresa till Kabul. Det lär innebära tvärstopp för fler flyktingar eftersom man håller sig underrättad om läget via Facebook och andra medier.
silos
CITAT (Jubbe063 @ 24-11-2015, 14:05) *
Jorå, med tillräcklig vilja och fantasi så kan man tolka gamla skrifter på det sättet. Men det blir aldrig något fakta, bara en tro.

Detta var inte från Bibeln utan en kvinna hade en syn!
Jubbe063
CITAT (silos @ 24-11-2015, 18:32) *
Detta var inte från Bibeln utan en kvinna hade en syn!

Och skulle det vara bättre eller mer trovärdigt för det? Bibel eller synsk uppenbarelse, inget fakta bara tro.
silos
CITAT (Jubbe063 @ 24-11-2015, 20:22) *
Och skulle det vara bättre eller mer trovärdigt för det? Bibel eller synsk uppenbarelse, inget fakta bara tro.

Jag säger-skriver inte att det är den absoluta sanningen!
Men den som lever kommer att se vad som är falskt och vad som är sant!

Jag för min del litar på Bibeln till ett hundra procent!

Och så har jag tyvärr en synsk förmåga och tycker inte alls om den,likadant var det för min mamma.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon