|
MagisterJon
08-10-2015, 22:13
Jaha, då var man här igen. Är så att en kollega mer eller mindre blir anonymt mobbad här på skolan (av elever). Är inget som hörs och syns under hans lektioner (enligt honom själv, har ju ej närvarat själv). Men har sett det genom att jag tog över hans lektion när han var borta, fick då nycklarna till hans skåp för att kunna hämta ut saker till undervsingen då jag upptäckte att skåpet var fullt med en massa barnsliga lappar som "Åk hem i din bajsbubbla till bil jävla skitgubbe", "fistomte" etc etc.
Frågade honom lite skämtsamt dagarna efter om han retat upp någon elev då någon verkar vara missnöjd med sitt betyg. Efter ett "vadå?" förklarade jag situationen och försökte skämta bort det, men han avslöjade då att detta hänt flera gånger i veckan de senaste veckorna, men att han ej bryr sig. Tänker mig dock att det inte kan vara kul detta, hade de hänt mig och jag fått tag i glinet som utfört detta hade jag nitat till stenhårt direkt, och det hade slutat med telefonsamtal hem och kvarsittning.
Tycker synd om min kollega och tänker att det kanske finns något att göra i en sån här situation? Att ta upp det med hans klass osv känns ju kanske lite väl att ta i, och att ligga på lur och haffa fanskapet direkt är väl också lite väl. Undrar helt enkelt vad andra lärare på forumet anser.
*Stintan*
08-10-2015, 22:41
Varför ska du lägga dig i det? Han bryr sig ju inte och skulle han göra det finns det nog bättre alternativ till hjälp än att be dig göra något åt saken.
Jubbe063
08-10-2015, 23:09
CITAT (MagisterJon @ 08-10-2015, 23:13)  Jaha, då var man här igen. Är så att en kollega mer eller mindre blir anonymt mobbad här på skolan (av elever). Är inget som hörs och syns under hans lektioner (enligt honom själv, har ju ej närvarat själv). Men har sett det genom att jag tog över hans lektion när han var borta, fick då nycklarna till hans skåp för att kunna hämta ut saker till undervsingen då jag upptäckte att skåpet var fullt med en massa barnsliga lappar som "Åk hem i din bajsbubbla till bil jävla skitgubbe", "fistomte" etc etc.
Frågade honom lite skämtsamt dagarna efter om han retat upp någon elev då någon verkar vara missnöjd med sitt betyg. Efter ett "vadå?" förklarade jag situationen och försökte skämta bort det, men han avslöjade då att detta hänt flera gånger i veckan de senaste veckorna, men att han ej bryr sig. Tänker mig dock att det inte kan vara kul detta, hade de hänt mig och jag fått tag i glinet som utfört detta hade jag nitat till stenhårt direkt, och det hade slutat med telefonsamtal hem och kvarsittning.
Tycker synd om min kollega och tänker att det kanske finns något att göra i en sån här situation? Att ta upp det med hans klass osv känns ju kanske lite väl att ta i, och att ligga på lur och haffa fanskapet direkt är väl också lite väl. Undrar helt enkelt vad andra lärare på forumet anser. Jesses. Din kollega är vuxen och kan själv ta upp det med rektor om han vill. Så du behöver inte lägga dig i det. Räcker väl att vara ett stöd till din kollega om han skulle vilja det. I annat fall sköt dig själv .
malarmaster
09-10-2015, 06:37
vad är nytt? förekommer på de flesta skolor idag. läraren bryr sig inte så varför röja i det? det är väl snarare skolledningens problem än en enskild lärarvikarie. Ulf
Gossen Ruda
09-10-2015, 07:15
Mata inte trollen.
Jubbe063
09-10-2015, 09:01
CITAT (Gossen Ruda @ 09-10-2015, 08:15)  Mata inte trollen. I det här fallet är det ingen fara, bara roande att se hur fantasifullt historierna växer fram.
Elisabeth-Västkustkolonisten
09-10-2015, 09:08
CITAT (Gossen Ruda @ 09-10-2015, 08:15)  Mata inte trollen.
Mjärden
09-10-2015, 17:22
CITAT (Gossen Ruda @ 09-10-2015, 08:15)  Mata inte trollen.
CITAT (Jubbe063 @ 09-10-2015, 10:01)  I det här fallet är det ingen fara, bara roande att se hur fantasifullt historierna växer fram. Halaj! Jo, det är lite kul. Trots att_alla_fattar att det är ett troll, fortsätter de att mata trollet. Och trollet kör på. Mer och mer ju fler inlägg. Skoj! Men nånstans börjar jag tänka... Detta troll är ju extremt klumpigt. Inte direkt slipad, om jag skall uttrycka mig diplomatiskt. Nånstans finns en människa som inte mår så bra. Och försöker att ventilera här. På sitt sätt. Helt plötsligt är det inte så roligt längre. Jag vet inte vad man skall göra åt det. //T
Mjärden
11-10-2015, 10:08
[quote name='Tapio' date='09-10-2015, 19:22' post='1719160'] Halaj!
Jo, det är lite kul. Trots att_alla_fattar att det är ett troll, fortsätter de att mata trollet. Och trollet kör på. Mer och mer ju fler inlägg. Skoj!
Men nånstans börjar jag tänka... Detta troll är ju extremt klumpigt. Inte direkt slipad, om jag skall uttrycka mig diplomatiskt.
Nånstans finns en människa som inte mår så bra. Och försöker att ventilera här. På sitt sätt. Helt plötsligt är det inte så roligt längre. Jag vet inte vad man skall göra åt det.
//T
Jo, det kan du iofs ha rätt i, men jag föreslog i en tidigare tråd han bla skulle börja med kolonilottsodling, men såg ingen reaktion på det. De allra flesta på det här forumet har ju ett gemensamt intresse och det gäller trädgård/odling av olika slag, där vi utbyter åsikter och då ligger nära till hands att förslå något som är givande och positivt för en själv. Sen har vi ju Småprat, där andra ämnen tas upp och där är väl risken att det kommer in en och annan person som inte delar vårt intresse.
MagisterJon
13-10-2015, 23:56
Då har du nog missat att jag ställt frågor om kurkväxter här. Småpart är just till för olika typer av diskussioner, att det ska vara så svårt att förstå
MagisterJon
14-10-2015, 00:06
Angående ämnet så har jag inte gjort nått, men får jag också en sådan lapp i skåpet ska de få se på fan vill jag lova
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|