Full version: Varmkompostering...
Annie-72
Hejsan!!

Har sedan några veckor börjat varmkompostera. Nu har både jag och gubben en fundering på huruvida man kan kompostera snus, både bakad samt portion.. (Pinsam fråga kanske men annars så slängs de ju gärna i buskar odyl samt att det tipsas om det i blommor mot ohyra.. wub.gif ). Hur gör ni andra som komposterar???// Kram Annie
Siri
Jo, det vore bra om man kunde kompostera snus tongue.gif , det har vi klurat över här hemma också.
Men nej, snuset innehåller ju bla tungmetaller (även om man fått i sig det mesta vid det laget tongue.gif ) så det går tyvärr inte.
Ingrid på Västkusten
Aldrig!

Tobak är något av det farligaste ämnena som finns för mikrolivet i komposten och maskarna om det är en maskkompost. I sopen med snusen!
Giftigt är det för det mesta levande....

Hälsar Ingrid
Annie-72
Tack Siri och Ingrid för era svar.. då blir det sopen nästa med snuset..//Kram Annie
Metis
Om du går in på kompostbutiken.se så har de en bra lista på vad man kan kompostera och inte.
Hur har ni gjort när ni startat er varmkompost? Ska man ha något speciellt i botten??
Annie-72
CITAT (Metis @ 18-04-2009, 12:45) *
Om du går in på kompostbutiken.se så har de en bra lista på vad man kan kompostera och inte.
Hur har ni gjort när ni startat er varmkompost? Ska man ha något speciellt i botten??

Lägg lite grenar i botten så det blir lite luftigt.. sedan är det bara att börja varva... Min skall strax tömmar för säsongen men jag vill ha en kompostkvarn nu....
De är bara så förbenat dyra!!

Annie
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon