Full version: Rumsgranar!
myraan
Hej!

Jag är väldigt förtjust i rumsgranar. Jag har en som jag vill ska bli så stor som möjligt, tyvärr kan jag inte visa någon bild då det inte funkar för mig att ladda upp. Men jag vill gärna se bilder på era rumsgranar!

Har en fundering om granarna också, har för mig att jag hört att de behöver mycket plats omkring sig (att de tex inte är så bra om de nuddar väggen/fönstret. Att de behöver plats för att kunna utvecklas ordentligt. Stämmer det?

smile.gif
myraan
Ser nu att jag valde fel kategori. Borde valt "krukväxter" istället. Ajdå!
Bassam
Hej

De behöver stor plats på grund att de har mycket blad. så det är bästa skötsel är:

1 Jord: vanligt kruka jord.

2 De behöver mycket ljus men är inte direkt ljus. så de behöver stora plats omkring dem.

3 Vinter: på vinter ska man ställa dem i svalt grader mellan +5- +10. hoppas med extra ljus.

H.Bassam

Stefan A
De klarar sig jättefint i vanligt inomhusklimat hela vintern! Hade min så i 20 år tills jag tröttnade på den. Viktigt att de lägsta grenarna får ljus dock annars dör de! Min stod vid ett fönster från golv till tak sista åren, det var perfekt!
Helen i Piteå Zon 5
Har två rumsgranar och precis som Stefan A säger så växer och trivs dom i inomhusklimat yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon