Full version: Hur gammal är du
mekare
blev nyfiken av tråden "hur många är under 35" hur åldersfördelningen är på forumet. tänkte att det här blir lättare att se.
MimE
40

/Mimmi
Ella
GRRR känns dö elakt detta! Fast det var säkeer inte menat så och nu är jag ju själv elak dessutom.

Jag är 41 och känner mig som 33 men jag blir sorterad i 40-60 år gruppen, på gränsen till panchis...

BLÄÄÄ
Gunvor Nilsson
CITAT (Ella @ 20-04-2004, 12:38)
Jag är 41 och känner mig som 33 men jag blir sorterad i 40-60 år gruppen, på gränsen till panchis...

BLÄÄÄ

Jaha, är det "bäst före-"datum som gäller här på forumet. Jag tycker resonemanget har spårat ur en aning!
/Gunvor
pimpim
För mig blev det bra alternativ tongue.gif , är 38 år och hamnade på 21-40 biggrin.gif .

Pia
Fialotta
Känns liiite ålderfixerat här nu....har man bara sinnet kvar o ork så spelar åldern ingen roll för trädgård...eller blommor unsure.gif
Eller????
lenagbg
32 rolleyes.gif
mekare
Såg att jag gjorde en miss. Jag tog 20 års intervaller förutom efter 60. Förlåt alla 81-100 år. är någon över 81 år så skriv gärna ett inlägg oxå.
krellus
34 år ung.... på måndagmorgon 44... ;-)
*Felix matte*
I Sverige är ålder viktigt... titta i tidningar då ser ni att var och vartannat namn är åtföljt av åldersuppgift.

Visst ja... 58 år är jag... tacksam för vart år smile.gif
och panchis det är jag redan sedan ett antal år så inte heller det skrämmer mig smile.gif
renate
ohmy.gif Inte nu igen!Är åldern såå viktig här ?Jag tänker inte rösta,alder har väl ingen betydelse,bara vi trivs ihop,ena dagen känner jag mig som en Lärka andra dagen som ett katrinplommon.Så de så! sad.gif mad.gif biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif
Och vad är det för fel på en panchis?jag tänker blir 94 så jag har långt kvar till skruttis.Nu ska jag njuter av att vara p.......... rolleyes.gif tongue.gif
Wargen
Läste om en TV-dam som blev mobbad för sin frisyr. Hon tyckte hon var för gammal att ha flätor! (Hon är i 50-årsåldern). Tänk vad jag är ute alltså, som går i flätor mest hela tiden (praktiskt) (jag= snart 55) och tänk om jag vill se ut som en indian... tongue.gif
Har alltid känt mig tidlös vad gäller åldern. Åren man lägger till sin levnad är ju som sidorna i ett lexikon, ens eget. Det finns ju saker kvar att upptäcka ända till den dag man stänger boken för gott.... wink.gif
MRLINDELL
För att lättare se ??? Jätteknäppa alternativ för att lättare se, snarare ännu svårare att se. Staplarna på 30 och 50 behövs för att få någon vettig fördelning av åldrarna. Läste ni inte statistik i skolan? Ni gick väl i skolan? laugh.gif
pepparmynta
CITAT (Wargen @ 20-04-2004, 15:00)
Åren man lägger till sin levnad är ju som sidorna i ett lexikon, ens eget. Det finns ju saker kvar att upptäcka ända till den dag man stänger boken för gott.... wink.gif

Så bra sagt!
mekare
vill försvara detta lite känner jag. jag ville bara se om åldersfördelningen på forumet stämmer med det jag trodde. vilket det verkar.
en av orsakerna till att jag ville det är för att jag tycker att det är bra med en åldersblandning då t ex många fördomar om hur man är i olika åldrar kan spricka.
själv blir jag väldigt glad över att höra andra som inte heller är som man "förväntas vara/se ut" för sin ålder. Ibland kan det vara skönt att veta att man inte är ensam.

Jag måste hävda att livet blir bara bättre ju äldre jag blir - vill aldrig vara 20-åring igen, med allt det innebär.
MimE
Karin,

Helt OK!

Jag måste erkänna att jag ibland är lite nyfiken också. sleep.gif

/Mimmi
mekare
tack, jag är född nyfiken tror jag smile.gif
Tante Morgan
Apropå åldersnojja...

Visst har man det!! Jag tyckte det var jättejobbigt att fylla 25. Då försvinner man direkt från ungdoms kolumnen i tex marknadsundersökningar, rabbatter vid flyget osv.
Men ofta känner jag mig mer som 47 än 27.
Därav mitt nickname här inne; Tante Morgan.
-jag går hemma och pysslar om mina blommor, dricker massor av kaffe och längtar efter en karl...
laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Wargen @ 20-04-2004, 15:00)
Läste om en TV-dam som blev mobbad för sin frisyr. Hon tyckte hon var för gammal att ha flätor! (Hon är i 50-årsåldern). Tänk vad jag är ute alltså, som går i flätor mest hela tiden (praktiskt) (jag= snart 55) och tänk om jag vill se ut som en indian... tongue.gif
Har alltid känt mig tidlös vad gäller åldern. Åren man lägger till sin levnad är ju som sidorna i ett lexikon, ens eget. Det finns ju saker kvar att upptäcka ända till den dag man stänger boken för gott.... wink.gif

Jag läste också hennes berättelse... synd att hon ska få så mycket skit pga frisyren... nu är hon ju blonderad... ett desperat försök av henne att bli accepterad.sad.gif

Flätor har också jag... tur att jag inte visste att det var opassande tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Lena N
Åldersnoja hör ungdomen till. blink.gif

Sedan upptäcker man att det blir bättre och bättre med åren. tongue.gif

Men varför så kort stapel efter 60? Här som finns så mycket livsvisdom!
rolleyes.gif
Eva Swahn
Cirka 90 som har prickat i sin ålder och besvarat enkäten inom ett dygn. Har vi nånsin varit så svarsvilliga? Vi är lika hopplösa allihop. Kan inte alla över hundra ge sig till känna?

Kan vi inte ha en enkät om hur mycket övervikt vi har? Hur många sängkamrater vi hunnit med under livet? Hur många gånger vi har varit gifta? Hur många mediciner vi knaprar i oss under en vecka? Hur många gånger vi har åkt fast för fortkörning? Hur mycket pengar vi köper lösgodis för i veckan? Hur många cl ren sprit vi häller i oss? Hur ofta vi rullar runt i sänghalmen med vår partner - eller nån annan?

smile.gif
Cilla
Mmmm - eller kanske något mer trädgårdsorienterat - hur många träd vi planterat, hur många arter träd vi har i vår omgivning kanske?

Det bästa med att vara riktigt ung är att man kan få se träd växa och bli medelålders. Och det bästa med att vara lite äldre är att man redan sett flera träd växa upp. Som tur är har vi alla gemensamt att vi kan se träd sätta fart mot himlen!
lavendel
Vad tuffa ni är...Wargen och Felix matte....jag älskar flätor men är för feg för att ha det offentligt...på grund av min ålder...löjligt egentligen ...trots att flera sagt att jag passar i det...så går det bara inte...superlöjligt!!!
Lavendel rolleyes.gif
lavendel
CITAT (Eva Swahn @ 21-04-2004, 15:27)
Kan vi inte ha en enkät om hur mycket övervikt vi har? Hur många sängkamrater vi hunnit med under livet? Hur många gånger vi har varit gifta? Hur många mediciner vi knaprar i oss under en vecka? Hur många gånger vi har åkt fast för fortkörning? Hur mycket pengar vi köper lösgodis för i veckan? Hur många cl ren sprit vi häller i oss? Hur ofta vi rullar runt i sänghalmen med vår partner - eller nån annan?  

Hej Ewa!
[QUOTE]
Det verkar intressant...fast det där om hur många sängkamrater man haft vet jag inte om jag skulle våga svara på...dom verkar så moraliska dom yngre...men 70-talet var inte fel...efter P-piller och spiraler och innan aids..."så enkelt allting var" som Hasse och Tage sjöng!!
Make love not war...det var inte fel!!
Lavendel...totalt oförbätterlig
*Felix matte*
CITAT (lavendel @ 21-04-2004, 19:39)
Vad tuffa ni är...Wargen och Felix matte....jag älskar flätor men är för feg för att ha det offentligt...på grund av min ålder...löjligt egentligen ...trots att flera sagt att jag passar i det...så går det bara inte...superlöjligt!!!
Lavendel rolleyes.gif

Varför inte testa ... vad kan eg. hända ... förutom att du kanske (mest troligt) får positiva kommentarer wink.gif

Friskt vågat.... hälften vunnet tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
lavendel
Hej Felix matte......ska testa sen i sommar...när jag cyklar till badet och så....fegisen Lavendel tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Ljusalfheim
Äldre damer passar ju jättebra i flätor! *förstår inte problemet* unsure.gif biggrin.gif
Virgo
CITAT (Eva Swahn @ 21-04-2004, 15:27)
Cirka 90 som har prickat i sin ålder och besvarat enkäten inom ett dygn. Har vi nånsin varit så svarsvilliga? Vi är lika hopplösa allihop. Kan inte alla över hundra ge sig till känna?

smile.gif

Hmm klickade visst bort mitt inlägg , men här kommer det igen.

Mycket bra förslag och som definitivt kommer att stilla vår nyfikenhet.
Tjafsa om ålder när syndigheter är skojigare. tongue.gif
Cilla
Äldre gubbar passar också bra i flätor. Supersnyggt i Sydamerika, borde komma som mode här också!

Flätor är verkligen en bra uppfinning. Inte behöver man tvätta håret så ofta, inte trasslar det sig och inte behöver man göra nya varje dag heller. Fastnar det en kvist i en fläta när man beskär träd behöver man inte känna sig vildvuxen eller ovårdad - alla tror att det är en medveten dekoration. Ska man gå på fest är det bara att släppa ut håret och se ut nästan som om man hade friserat håret med någon slags ansträngning.

Men visst ligger det något trots i flätor? Jag tror inte det var en slump att Pippi Långstrump hade håret på just det sättet. Jag hade flätor hela yngre tonåren för att slippa trycket att gå till frissan och hålla på med modefrisyrer. Hade man flätor var det ingen som ens kom på tanken att fråga vilken frisyr man drömde om att få nästa gång...
lavendel
Du Ljusalfheim...så skönt att du "inte ser problemet" tongue.gif tongue.gif...utvecklingen har tydligen gått framåt på det området!
När jag växte upp(på 50 och 60-talet)så var det självklart att kvinnor i min ålder(54)hade kort permanentat hår...långt hängande hår efter 30 fick man inte ha...det var så fel...det där sitter i...jag har en halvlång pagefrisyr..men är noga med att den inte växer sej för lång...då känns det fel...och flätor...det var för småflickor!
Men som Cilla säger...det finns nåt läckert Pippi Långstrump trotsigt i flätor...ska försöka odla det lite mer!
Lavendel tongue.gif
lavendel
CITAT (Virgo @ 21-04-2004, 23:36)
Tjafsa om ålder när syndigheter är skojigare. tongue.gif

Du Virgo...det kanske inte finns nåra syndare här...mer än jag då med mitt lättsinniga förflutna tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Lavendel
Nutten
Hoppsan, det var för tidigt för mig att rösta, jag klickade i fel ruta! Det ska vara gruppen 21-40, INTE den innan wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon