Full version: Avgå Romson
Gita
Mer behöver väl inte sägas, eller kan vi ha en så okänslig och klantig person som Romson som vice statsminister.
Vet inte vilken gång i ordningen det är som Löfven måste be om ursäkt på hennes vägnar.
gita
Huggorm
Låt henne vara, hon sprider bra reklam för MP
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Huggorm @ 14-11-2015, 21:08) *
Låt henne vara, hon sprider bra reklam för MP

Bra reklam?
Huggorm
Ja, bra för Sverige att väljarna ser vilken nivå det är på miljöpartiet.
malarmaster
håller med huggis,romson o co är ett bra sätt att visa för väljarna hur ett avskräckande exempel ser ut.
Men löfven är nog genuint trött på mp och frågan är hur länge s står ut att släpa på denna bromskloss.
regeringssidan har ju inte skördat några framgångar inom något område så farhågorna från innan valet att "samarbetet" inom regeringen skulle gå i stå har ju besannats.Nu verkar det som att man kör två parallella spår och där löfven kör över mp när det kommer till avgörande frågor,nu senast flyktinguppgörelsen .
det lär komma fler där mp får stå vid sidan och titta på medans Löfven pratar med andra partier.
Ulf
*Stintan*
Så ni tror på allvar att alla miljöpartister är lika korkade som Romson? Frågan är väl hur dom kunde välja ett sånt stolpskott till språkrör. Kan man inte kräva hennes avgång på nåt vis?
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 15-11-2015, 09:35) *
Så ni tror på allvar att alla miljöpartister är lika korkade som Romson? Frågan är väl hur dom kunde välja ett sånt stolpskott till språkrör. Kan man inte kräva hennes avgång på nåt vis?
Självklart har även MP kompetenta företrädare, det vet jag eftersom jag själv träffat ett par. Men de har även många riktiga idioter. Yvonne Ruwaida och Maria Ferm till exempel. Det är ganska stor skillnad mot exempelvis Maria Wetterstrand som faktiskt höll en ganska hög nivå.
malarmaster
vill man ersätta Romson gör man följande: Går med i mp,samlar en stor del av medlemskåren och kräver hennes avgång.
Det är faktiskt enda sättet då partipolitik utförs inifrån,en väljare har inget att säga i saken.skillnad är om hon gör bort sig rejält så drevet drar igång,då kan partiledning ta itu med saken och hon lär avgå frivilligt.
Men då jag definitivt inte röstar mp så ser jag faktiskt henne som en tillgång,för oppositionen.Så jag hoppas hon sitter kvar och kläcker ur sig dumheter ihop med de andra nötterna i samma parti. Ulf
Bengalow
Kanske det är ett symptom som känns igen i FP - en påse full med nötter?
Gossen Ruda
Visst, hon siktar in sig på att trampa i alla klaver hon ser men det gör knappast något i väljarstatistiken. MP-väljarna struntar nog i vad högersidan ryar om.
Huggorm
Men vad tycker miljöpartiets samarbetspartner S?
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 16-11-2015, 06:56) *
Men vad tycker miljöpartiets samarbetspartner S?

Tja hon blev ju uppläxad av Löfvén. Tror nog att hon ses som en black om foten.
Mjärden
Men många av mp medlemmar är nog lika lite verklighetsförankrade som Romson, så risken finns att det kommer ett nytt "stolpskott" Det bästa vore att S knoppade av Miljöpartiet, men vad har han för alternativ ? Annie Lööv har tex fortfarande inte tagit upp huvudet ur sanden i flyktingfrågan, hon tuggar fortfarande på i samma stil som om inget hänt.
Lite roligt var det när Jonas Sjöstedt blev uppläxad av sina egna, då han föreslagit att Sverige skulle hålla inne EU-avgiften
Bengalow
Nej, det var inte förslaget att hålla inne EU-avgiften - det var för att han godkände gränskontrollen. V vill ha helt öppna gränser...
Någon form av bot borde emellertid EU införa, t.ex. att de länder som inte tar emot "sin" kvot av flykttingar. Dra in de bidrag de får, om dom inte uppfyller sina förpliktelser. Då sparar dessutom EU lite pengar, som skulle behövas att betala Turkiet om dom stoppar flyktingar
Gita
CITAT (Huggorm @ 15-11-2015, 09:59) *
Självklart har även MP kompetenta företrädare, det vet jag eftersom jag själv träffat ett par. Men de har även många riktiga idioter. Yvonne Ruwaida och Maria Ferm till exempel. Det är ganska stor skillnad mot exempelvis Maria Wetterstrand som faktiskt höll en ganska hög nivå.

ja just det, sitter Ruwaida fortfarande kvar? Det var ju tanten som skröt över att hon inte körde bil för klimatets skull. Lite pinsamt för henne att det kom fram att hon åkte taxi för drygt 300 000 kr (skattepengar =mina pengar) per år.
F.ö tror jag inte taxibilar har mindre utsläpp än vanlig bilar.
gita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon