edaniels
Hej,
har ett par palmer som jag haft i två år, första vindern var de inomhus och fick lite ljus. De klarade sig bra men när de kom ut verkar de ha fått svamp. Bladen blir svarta och verkar inte veckla ut sig ordentligt och växer väldigt sakta. Rötterna växer tokmycket och krukan är för liten. Flyttade över dom till större kruka och tog in dom för hösten, men bladen blir nu vita istället.
Det ser ut som mögel eller svamp.
Frågan är: vilken sjukdom har de?
Bassam
Hej
Hej
Försök att ta bort fläckar med en trasa som dopade i alkohol, jag tycker om detta är ett bevis på att det är svamp skada, försök ta bort fläckar som drabbade, och spreja på fungicide lämpligt och sprutas på anläggningen, och du kan spraya blandningen ( 1 msk bikarbonat + 1 liter vatten ), och se till att det inte finns några insekter , de ligger på nedre ytan av bladen, och detta händer när fattas näring och ljus, tyvärr jag är inte närhet, så jag gav några förslag som låter dig veta orsaken och behandling.
H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon