sayno
Vad är det för en växt (så jag kan googla mig till mer info)?

Växten ser vanligtvis ut att ha vita hörn på bladen och gröna i övrigt, men nu fick jag med mig en gren av helt vita blad. Den verkar gradvis ha "tappat" den gröna färgen, då det vita tog över allt mer. Bladen är väldigt tjocka och stela på denna växten.

Bild:

http://oi67.tinypic.com/2ir3fbq.jpg

Kan den överleva så här vit? (Har klippt av en del av den "vita stammen" på den stora platan, finns massor av den kvar dock)

Ser att stammen verkar ha lite gröna nyanser men bladen är helt mjölkfärgade, hur får man en sådan planta till att överleva? När jag googlar albino plantor så verkar det inte vara en ljus framtid för sådana... någon som har erfarenheter? confused.gif
Bassam
Hej

Jag tror att det beror på järnbris. så måste du ge dem en flytande gödselmedel som innehåller järn.

H.Bassam
eskil43
Hej! Det är en Hoya, porslinsblomma av en brokbladig sort, färgen har INGET med järnbrist och göra. Hälsningar Eskil43
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon