|
Full version: MITT SKAPANDE
Rhonda - 51Aussie
01-12-2015, 09:49
sk Art Journals. I AJ:s använder man oftast Mixed Media men det gör inte jag i dessa därför har jag döpt dem till mina Kreativböcker (My Creative books) Jag har alltid älskat att klippa, klistra o rita. Jag klipper ut bilder från damtidningar o reklam plus att jag använder mycket scrapbooking material.
Silos och jag måste lägga upp vårt skapande här under "Småprat" eftersom det inte passar in i kategorierna: Natur. Husdjur. Hälsa o friskvård. Mat o recept. Fotografering. Datorfrågor.
Uppdatering: 1/12. Har nyss mejlat odla.nu o bett de lägga upp en ny underkategori till: TRÄDGÅRDSFORUMET: Snack om övrig. Nej, sade dem. Det gör vi inte.
Då får vi hålla oss till Underkategori: Småprat, under våra egna trådar. Silos är en mycket duktig konstnär.
Mjärden
01-12-2015, 11:07
Men det är väl dina privata samlingar, som inte är till försäljning ? Om de är till försäljning får du inte lägga ut dem på forumet utan måste betala för reklamplats, men ett trädgårdsforum är väl knappast rätt forum för "klipp-o-klistra-konst"
Fast min reflektion är att det liknar ganska mycket den "konst" som görs på det fritids jag jobbar på ibland.
*Stintan*
01-12-2015, 11:18
Nivån verkar bli högre och högre på "konsten" som visas här i forumet. Från dagis till fritids.
Rhonda - 51Aussie
01-12-2015, 11:25
CITAT (Mjärden @ 01-12-2015, 11:07)  Men det är väl dina privata samlingar, som inte är till försäljning ? Om de är till försäljning får du inte lägga ut dem på forumet utan måste betala för reklamplats, men ett trädgårdsforum är väl knappast rätt forum för "klipp-o-klistra-konst"
Fast min reflektion är att det liknar ganska mycket den "konst" som görs på det fritids jag jobbar på ibland. Det är min hobby som ger mig så mycket glädje. Jag lade upp många av mina skapelse på FB grupper o fick enbart positiv feedback. Jag gjorde likadant - jag kommenterade positivt eller så klickade jag på Gilla. Tyckte jag inte om något då skrollade jag vidare. Nu har inte jag FB längre. Jag trodde jag skulle kunna göra folk här lite glada med att visa upp dem.
CITAT (*Stintan* @ 01-12-2015, 11:18)  Nivån verkar bli högre och högre på "konsten" som visas här i forumet. Från dagis till fritids.  Som vanligt skall du komma med ditt negativa skit!!! CITAT (Rhonda - 51Aussie @ 01-12-2015, 11:25)  Det är min hobby som ger mig så mycket glädje.
Jag lade upp många av mina skapelse på FB grupper o fick enbart positiv feedback. Jag gjorde likadant - jag kommenterade positivt eller så klickade jag på Gilla. Tyckte jag inte om något då skrollade jag vidare. Nu har inte jag FB längre. Jag trodde jag skulle kunna göra folk här lite glada med att visa upp dem. Det är jätte fina saker du gör Rhonda!
Rhonda - 51Aussie
01-12-2015, 16:57
CITAT (silos @ 01-12-2015, 16:11)  Som vanligt skall du komma med ditt negativa skit!!! Det är jätte fina saker du gör Rhonda!  Tänk att en positiv kommentar kan radera ut ALLA de negativa.
CITAT (Rhonda - 51Aussie @ 01-12-2015, 16:57)   Tänk att en positiv kommentar kan radera ut ALLA de negativa. Så är det ju! Jag tror att jag med skall börja göra sådana böcker! Men först efter julhelgen eftersom jag har många par sockor att sticka!
Rhonda - 51Aussie
02-12-2015, 11:03
CITAT (silos @ 02-12-2015, 10:02)  Så är det ju! Jag tror att jag med skall börja göra sådana böcker! Men först efter julhelgen eftersom jag har många par sockor att sticka! Det ger mig stor glädje att bläddra genom dem. Jag började med nr 1 okt 2014 o är nu på nr 6. Innan dess scrapbookade jag intensivt fr.o.m aug 2010 t.o.m mars 2014 då jag började med Art journals. Det var inte riktigt vad jag ville göra så jag började med dessa Kreativböcker. Jag köper A5 olinjerade spiral block med hårda pärmar från Clas Olssons. Jag måste riva ut en hel del sidor annars blir det för tjockt. Jag använder vartannat blad (med en pappbit under) sedan limmar jag ihop dem. (tusch blöder igenom). Jag har hållit på med alla sorters handarbete förrut (tom lapptäcksteknik) men nu struntar jag i det.
Har du sett att man kan göra konstböcker med tyg och brodera på tyger? Det är härligt att hålla på med skapandet och det lustiga är att dem som inget själv gör har så många åsikter om andras skapand! Men sånt skiter jag i fullständigt! Förritiden skrev jag dagböcker för hand och har funderat att börja med det igen! Ha nu en riktigt härlig skapardag!
Rhonda - 51Aussie
02-12-2015, 11:21
CITAT (silos @ 02-12-2015, 11:17)  Har du sett att man kan göra konstböcker med tyg och brodera på tyger? Det är härligt att hålla på med skapandet och det lustiga är att dem som inget själv gör har så många åsikter om andras skapand! Men sånt skiter jag i fullständigt! Förritiden skrev jag dagböcker för hand och har funderat att börja med det igen! Ha nu en riktigt härlig skapardag!  Jag har sett ALLT (jag bor på Google) men tyg o broderier på böckerna är inget för mig. (förresten-jag tror det blir slitet med tid) Har du hört talas om Zentangle? Det är inte heller något för mig. Folk är galna över det.
CITAT (Rhonda - 51Aussie @ 02-12-2015, 11:21)  Jag har sett ALLT (jag bor på Google) men tyg o broderier på böckerna är inget för mig. (förresten-jag tror det blir slitet med tid) Har du hört talas om Zentangle? Det är inte heller något för mig. Folk är galna över det.  Ja Google är ett bra ställe att bo på iallafall då och då för man kan ju fastna där och får ingen sömn! Zentangle har jag inte hört talas om så det måste jag genast kolla!
Rhonda - 51Aussie
02-12-2015, 12:15
CITAT (Rhonda - 51Aussie @ 01-12-2015, 09:49)  sk Art Journals men eftersom jag inte skriver i dem kallar jag dem för mina Kreativböcker. (My Creative books) [/url] Jag köper A5 olinjerade spiralblock från Clas Olsson. (Anteckningsblock) Jag får riva ut en hel del sidor men de kommer till användning. Jag använder vartannat blad (med en pappbit under) sedan limmar jag ihop dem. (tusch blöder igenom).
Rhonda - 51Aussie
02-12-2015, 15:32
Kreativböcker. Fler sidor från mina böcker.
Rhonda - 51Aussie
03-12-2015, 10:08
CITAT (Rhonda - 51Aussie @ 01-12-2015, 09:49)  Art Journal sida Min anmoder: Arghild Argyxa. Jag liknar henne lite grand.
Rhonda - 51Aussie
04-12-2015, 08:42
CITAT (Rhonda - 51Aussie @ 01-12-2015, 09:49)  Art Journal sidor Den 3:e är målad med akrylfärg
Rhonda - 51Aussie
04-12-2015, 12:35
CITAT (Rhonda - 51Aussie @ 01-12-2015, 09:49)  Art Journal sida
Mjärden
04-12-2015, 18:29
CITAT (*Stintan* @ 01-12-2015, 11:18)  Nivån verkar bli högre och högre på "konsten" som visas här i forumet. Från dagis till fritids.  Men det betyder inte att den visade kollektionen är dålig, snarare tvärtom, då nivån på fritidsbarnens alster numera håller hög kvalitet i många fall. (jag avvundas dem ibland, då jag inte fick den möjligheten vid den tiden när jag gick i skolan)
Rhonda - 51Aussie
05-12-2015, 10:05
Art Journal sidor.
Kalmarlän
06-12-2015, 10:10
CITAT (Rhonda - 51Aussie @ 05-12-2015, 10:05)  Art Journal sidor. Vad fint! CITAT (Rhonda - 51Aussie @ 01-12-2015, 09:49)  sk Art Journals. I AJ:s använder man oftast Mixed Media men det gör inte jag i dessa därför har jag döpt dem till mina Kreativböcker (My Creative books) Jag har alltid älskat att klippa, klistra o rita. Jag klipper ut bilder från damtidningar o reklam plus att jag använder mycket scrapbooking material.
Silos och jag måste lägga upp vårt skapande här eftersom det inte passar in i kategorierna: Natur. Husdjur. Hälsa o friskvård. Mat o recept. Fotografering. Datorfrågor.
Uppdatering: 1/12 13.21 Har nyss mejlat odla.nu o bett de lägga upp en ny underkategori till: TRÄDGÅRDSFORUMET: Snack om övrig. Nej, sade dem. Det gör vi inte.
Då får vi hålla oss till Underkategori: Småprat, under våra egna trådar.
vanjalarsa
06-12-2015, 20:32
bra eller dåligt..var och en tycker som han vill.. men jag förstår inte vad det har här på forumet att göra ? Faktiskt som barnalster. mycket naivt. mvh vanjalarsa
CITAT (vanjalarsa @ 06-12-2015, 20:32)  bra eller dåligt..var och en tycker som han vill.. men jag förstår inte vad det har här på forumet att göra ? Faktiskt som barnalster. mycket naivt. mvh vanjalarsa  Inne på småprat kan vi skriva om sånt som har inget att göra med odling likaså visa konst eller annat! Vad gör du själv som gör dig glad!
*Stintan*
07-12-2015, 10:12
CITAT (silos @ 07-12-2015, 09:47)  Inne på småprat kan vi skriva om sånt som har inget att göra med odling likaså visa konst eller annat! Vad gör du själv som gör dig glad! Då får ni ju stå ut med att alla kanske inte gillar det ni visar eller skriver om utan att ni blir sura, för alla har väl rätt att säga vad man tycker eller ska man ljuga?
Jubbe063
07-12-2015, 10:22
CITAT (*Stintan* @ 07-12-2015, 10:12)  Då får ni ju stå ut med att alla kanske inte gillar det ni visar eller skriver om utan att ni blir sura, för alla har väl rätt att säga vad man tycker eller ska man ljuga? Visserligen sant. Men går också bra att inte kommentera alls och sen gå vidare till en tråd som engagerar en istället. Är ju ingen lag på att man måste kommentera allt. Obs, inre riktat till någon speciellt, men bara för kommentar kring frågeställningen du tar upp. Finns ju två ordspråk som ibland är bra att följa och ibland inte. 1) tala är silver men tiga är guld 2) har du inget snällt att säga, säg inget alls
*Stintan*
07-12-2015, 10:59
CITAT (Jubbe063 @ 07-12-2015, 10:22)  Visserligen sant. Men går också bra att inte kommentera alls och sen gå vidare till en tråd som engagerar en istället. Är ju ingen lag på att man måste kommentera allt.
Obs, inre riktat till någon speciellt, men bara för kommentar kring frågeställningen du tar upp.
Finns ju två ordspråk som ibland är bra att följa och ibland inte.
1) tala är silver men tiga är guld
2) har du inget snällt att säga, säg inget alls Javisst är det så men då sätter man munkavel på folk som har avvikande åsikt eller inte gillar att jamsa med. Om alla tycker lika blir det ju inte heller någon diskussion och det här är väl ett diskussionsform och inte en samling privata bloggar viket det börjar likna mer och mer. Erkänner villigt att jag orde tiga lite mer men ibland är det svårt att hålla fingrarna i styr ;-)
CITAT (*Stintan* @ 07-12-2015, 10:12)  Då får ni ju stå ut med att alla kanske inte gillar det ni visar eller skriver om utan att ni blir sura, för alla har väl rätt att säga vad man tycker eller ska man ljuga? Absolut måste jag tåla det som andra medlemmar tycker annars vore det verkligen trist om alla bara sa åh så fint! Smaken är som baken den är delad! Jag har ingen anledning att bli arg över andras tyckande! Jag är glad att få feedback!
CITAT (*Stintan* @ 07-12-2015, 10:59)  Javisst är det så men då sätter man munkavel på folk som har avvikande åsikt eller inte gillar att jamsa med. Om alla tycker lika blir det ju inte heller någon diskussion och det här är väl ett diskussionsform och inte en samling privata bloggar viket det börjar likna mer och mer. Erkänner villigt att jag orde tiga lite mer men ibland är det svårt att hålla fingrarna i styr ;-) Fortsätt du att skriva vad du tycker Stintan,bara du mår bea utav det! P.S men är småprat vara för diskussion? Jag har trott att här får man skriva vad man vill bara vi inte mobbar och gör personliga påhopp och nu är det ju lugnt på den fronten.
Rhonda - 51Aussie
07-12-2015, 11:34
CITAT (Jubbe063 @ 07-12-2015, 10:22)  2) har du inget snällt att säga, säg inget alls Om alla på jordklotet följde detta råd då skulle det vara en mycket trevligare värld att leva i. Färre människor skulle må dåligt.
Du skapar härliga kreativa böcker och jag blir glad av att få ta del av ditt skapande!
Rhonda - 51Aussie
07-12-2015, 11:43
CITAT (silos @ 07-12-2015, 11:40)  Du skapar härliga kreativa böcker och jag blir glad av att få ta del av ditt skapande! Tack! Jag blir glad av ditt skapande!
Mjärden
07-12-2015, 12:18
Här ovan fanns ett antal bilder på en pärm, tomma sidor etc. CITAT (Rhonda - 51Aussie @ 02-12-2015, 12:15)  Jag köper A5 olinjerade spiralblock från Clas Olsson. (Anteckningsblock) Jag får riva ut en hel del sidor men de kommer till användning. Jag använder vartannat blad (med en pappbit under) sedan limmar jag ihop dem. (tusch blöder igenom). Men ett spiralblock från Claes Ohlsson har ju ingen sett, så det är ju en stor nyhet att visa hur det ser ut !  Jag menar att man behöver ju inte lägga ut allt, så bortkomna är vi inte. Ps. Jag kom på att vi glömt att fråga Rhonda-Assue om din ålder - är du under 20 år, så får jag be om ursäkt om jag varit lite ironisk !
CITAT (Mjärden @ 07-12-2015, 12:18)  Här ovan fanns ett antal bilder på en pärm, tomma sidor etc. Men ett spiralblock från Claes Ohlsson har ju ingen sett, så det är ju en stor nyhet att visa hur det ser ut !  Jag menar att man behöver ju inte lägga ut allt, så bortkomna är vi inte. Jag visste inte det så jag är tacksam för att Rhonda visar var man kan köpa sånt!
Hur många sådana här böcker har du skapat Rhonda? Att titta på bilder här ge mig fridfull känsla och alla små fåglarna i mitt inre börjar kvittra och ger mig så vackra bilder! Och jag önskar så att jag kunde måla dessa mina inre bilder! Du är verkligen en strålande själ i denna vår trasiga värld!
Rhonda - 51Aussie
12-12-2015, 09:22
CITAT (silos @ 12-12-2015, 09:03)  Hur många sådana här böcker har du skapat Rhonda? Att titta på bilder här ge mig fridfull känsla och alla små fåglarna i mitt inre börjar kvittra och ger mig så vackra bilder! Och jag önskar så att jag kunde måla dessa mina inre bilder! Du är verkligen en strålande själ i denna vår trasiga värld!  Tack snälla lilla gumman. Det gör mig glad att du blev glad. Då har jag lyckats. Jag önskar också att man kunde måla av bilderna i sitt inre - eller skriva ut dem direkt från hjärnan. Jag har nyligen börjat på bok nr 6 (av mina Kreativböcker). Jag håller på med annat samtidigt. Jag gör scrapbooking minialbum mm.
Rhonda - 51Aussie
17-12-2015, 10:18
Min två första Art Journal sidor. April 2014. Akrylfärg.
Hej på dig pingvin och katten! Rhonda du ger mig mängder av tankar med din bild! En hel magisk inre värld öppnade sig för mig!
Pingvinen skickade brev till katten och de bestämde sig för att träffas på Julafton!
Undrar så var någonstans i världen de kommer att träffas?!?
Rhonda - 51Aussie
18-12-2015, 10:27
CITAT (silos @ 17-12-2015, 13:06)  Hej på dig pingvin och katten! Rhonda du ger mig mängder av tankar med din bild! En hel magisk inre värld öppnade sig för mig!
Pingvinen skickade brev till katten och de bestämde sig för att träffas på Julafton!
Undrar så var någonstans i världen de kommer att träffas?!? Nej, de är som jag, de gillar inte julen. De brukar träffas hos Pingu vid nordpolen
CITAT (Rhonda - 51Aussie @ 18-12-2015, 10:27)  Nej, de är som jag, de gillar inte julen. De brukar träffas hos Pingu vid nordpolen  Ha ha de sa till mig att de visst älskar julen men vill inte såra dig så de säger till dig att de inte älskar julen!
Rhonda - 51Aussie
18-12-2015, 10:54
CITAT (silos @ 18-12-2015, 10:44)  Ha ha de sa till mig att de visst älskar julen men vill inte såra dig så de säger till dig att de inte älskar julen!  Pingviner kan inte prata!!!!! Jag har inte gett dem din e-postadress.
CITAT (Rhonda - 51Aussie @ 18-12-2015, 10:54)  Pingviner kan inte prata!!!!! Jag har inte gett dem din e-postadress.  De kan visst prata!
Rhonda - 51Aussie
18-12-2015, 11:24
CITAT (silos @ 18-12-2015, 11:19)  De kan visst prata!  I know that silly! I was just checking to see if you did!
CITAT (Rhonda - 51Aussie @ 18-12-2015, 11:24)  I know that silly! I was just checking to see if you did!  Good girl but I am not silly! [attachment=84092:image.jpg]
Rhonda - 51Aussie
18-12-2015, 15:09
Art Journal sida.
Rhonda - 51Aussie
18-12-2015, 17:10
CITAT (silos @ 18-12-2015, 15:53)  Very nice! Thank you!
Rhonda - 51Aussie
19-12-2015, 08:09
CITAT (silos @ 18-12-2015, 11:58)  I am not silly!  Neither am I!! We're very serious, boring people.
Rhonda - 51Aussie
22-12-2015, 11:03
Kreativbok sidor
Har det blivit några nya Kreativa böcker! Min kreativitet har bara räckt till handarbete.
Rhonda - 51Aussie
04-01-2016, 15:27
CITAT (silos @ 29-12-2015, 10:19)  Nya Kreativa böcker? Klippböcker. När det gäller Kreativböcker är det fortfarande nr 6 som jag håller på med och samtidigt håller jag också på med andra projekt tex minialbum med mina föräldrars foton. Jag håller också på med klippböcker. (Scrap Books). Jag klipper ut bilder, limmar dem på A4 skrivarpapper, sätter in arken i plastfickor som jag sedan sätter in på A4 pärmar. Nu är jag på pärm nr 4. Klippbok sida
Rhonda - 51Aussie
19-01-2016, 07:24
Kreativbok sidor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|