Full version: Japansk reklam
Gossen Ruda
Mer eller mindre sexistisk reklam är vanlig i Japan, en svensk rödstrumpa hade nog fått blodstörtning. Vad tycker ni om denna reklam för Tanochans singel?

*Stintan*
Den är väl inte värre än vad man ser i andra länder (även här). Då tycker jag ditt intresse för mer eller mindre avklädda japanska flickor är märkligare.
Gossen Ruda
Du vet knappast vari mitt intresse består och det du skriver visar att du har fel.
malarmaster
ser inte heller att det skulle vara något märkligt,det finns betydligt mer avklätt på vanlig svensk reklamtv.
ute i europa är det dessutom mycket mer avklätt både i tidningar och offentlig reklam.
inte sett t.ex italiensk tv? rena porren. Eller kopplingsprogrammet "paradise Hotel"?Inte bara naket utan skumpa under täcket krävs för att få delta.
Ruda har sin smak och det får han ha tycker jag. Jag gillar varken musikstilen som flickan företräder eller den japanska kulturen men som sagt,smaken är ju olika. ulf
*Stintan*
Såklart Ruda får ha sin smak även om jag tycker det är ett märkligt intresse.
Gossen Ruda
Tyvärr är det så att en betraktare som ser utifrån på AKB ser bara det som hen vill se, antingen positivt eller negativt. Där spelar de egna värderingarna mycket roll vilket märks på kommentarerna. Jag som är långt inne i fenomenet ser mycket mer, både positivt och negativt. jag ser en massa tjejer och unga kvinnor med mycket sång- och dansglädje. De vill se vackra ut och skulle aldrig nedlåta sig att förstöra sin hud med järnskrot eller kroppsklotter. Tyvärr ser jag också en ledning som mest ser till att tjäna pengar på fansen med tjejerna som lockbete. Det finns också en hel del bra musik. Notera att det händer mer inom AKB48 med systergrupper än inom hela Svenska musikbranchen. Men nog tjafsat. Är man inne i det hela kan man ju hitta detta klipp. Visserligen över två år gammalt men inte sämre för det. Beträffande kaninen så heter första kaninen Saisho no usagi på japanska, följ med i textningen. https://www.youtube.com/watch?v=Y8HEL4NZ-iQ
*Stintan*
Du behöver inte försvara dig Ruda du får ha din smak men jag står för min åsikt. Att sen gubbar skor sig på tjejernas bekostnad är hemskt och det stöttar du. Kvinnosynen verkar usel och man kan ju undra om tjejerna är tvingade att vika ut sig i bikini för att få vara med.
Gossen Ruda
Det mesta är tveeggat. Visst finns det "gubbar" bakom som skor sig men inte inom AKB eller AKS som företaget heter. Ägarna tar det mesta, särskilt huvudägaren mediabolaget Kyoraku, men visst även AKS där det finns minst en kvinna i ledningen. Men vad är alternativet? Då hade tjejerna fortsatt med att vara myror bland alla andra myror, slita i skolan, på universitetet, gå ut i arbetslivet för att sen gifta sig och bli hemmafru. Här har de iaf chansen att bli något annat och detta är nästan enda chansen. Det finns inga program typ Idol eller andra talangtävlingar. Förekommer det något sådant så är det bara för att någon mediejätte skall suga upp tjejrna. Att slå sig fram i världens största skivmarknad på egen hand är dömt att misslyckas. Åtminstone som kvinna, killarna har det lite lättare. På papperet är kanske Japan jämställt men människors värderingar finns inte på papper. Jag tror Japan hamnade på plats 150 eller något sådant i en undersökning om jämställdhet, tillsammans med Burkina Faso och andra afrikanska länder.

Beträffande gravurfoton och liknande så är det olika. Vissa tycks älska att vika ut sig medans andra är mer tveksamma. Tänk på att japanska yngre kvinnor ofta går lättklädda på stan, shorts, hot pants och kortkort är vanliga på sommaren.
Gossen Ruda
Jag spinner vidare åt ett annat håll med utgångspunkt från videolänken ovan. Låten First rabbit har givetvis spridits inom systergrupperna och så även till Indonesien och JKT48. Sen har en indonesisk trummis gjort en cover av den. Den tål att betittas och avlyssnas. Hur hinner killen med? https://www.youtube.com/watch?v=yi1crkBhOQs
malarmaster
styckar du inte sönder din egen tråd? Rubriken var Japansk reklam. Du har ju redan en musiktråd för ditt intresse av just dessa tjejgrupper.
Varför är det så svårt på odla att hålla sig till ämnet? Ulf
Gossen Ruda
Men vi är fortfarande inom synhåll från Japan.
malarmaster
..och av döma av responsen i denna tråd så tycks intresset vara jättestort. ulf
silos
https://m.youtube.com/watch?v=WDlKy_MDg18 Denna reklam är gullig!

Mera reklam från Japan!
https://m.youtube.com/watch?v=giGAEe3_Ft0
*Stintan*
CITAT (silos @ 23-12-2015, 07:37) *

Ja det hade ju mycket med sexistisk reklam att göra slap.gif
silos
CITAT (*Stintan* @ 23-12-2015, 08:15) *
Ja det hade ju mycket med sexistisk reklam att göra slap.gif

Och småprat polisen Stintan har nu skrivit sin åsikt!
silos
Vad det häller Gossen Rudas fråga så finns det mycket värre reklam bilder från Japan!
Gossen Ruda
Man får väl inte vara alltför petig med innehållet i trådarna, det är väl bra om det skrivs om någotsånär vettigt.
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 23-12-2015, 08:58) *
Man får väl inte vara alltför petig med innehållet i trådarna, det är väl bra om det skrivs om någotsånär vettigt.

Jag är iallafall glad för att jag hittade en hel del trevligt om Japan tack vare denna din tråd!

Tyvärr så älskar Stina petighet!
*Stintan*
CITAT (silos @ 23-12-2015, 08:23) *
Och småprat polisen Stintan har nu skrivit sin åsikt!

Det där påhoppet har väl ännu mindre med ämnet att göra wacko.gif
silos
CITAT (*Stintan* @ 23-12-2015, 12:00) *
Det där påhoppet har väl ännu mindre med ämnet att göra wacko.gif

Hoppla!!!
Aqvakul
CITAT (silos @ 23-12-2015, 15:46) *
Hoppla!!!

Tyvärr Silos, så har Stintan alldeles rätt!
silos
CITAT (Aqvakul @ 23-12-2015, 17:16) *
Tyvärr Silos, så har Stintan alldeles rätt!

Det är klart att hon har rätt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon