Nu får man lite oro för kylan är tuff, i onsdags morse hade vi -20 grader i Västerås. Dock har vi ett hyggligt med snö som skyddar lite men det kan bli en vår med mycket klippa.
Wrams Gunnarstorp är min enda ros jag snurrat in med vinterväv, då den efter flera år tog fart.

Wrams Gunnarstorp
Britt zon 3 fi
11-01-2016, 23:05
Tror inte det räcker med att klippa här, rädd att det blir glest bland rosorna i vår, säkert många som dör. Vi har haft -28 grader som kallast och inte ens 1 cm snö. Det är väl bara att vänta och se. Vi har ju haft flera bra vintrar nu och fått njuta av många lite känsligare rosor i flera år
Och veckan som kommer kryper det ner mot -20 flera nätter. Jag har skottat snö över en del ömtåligare rosor, snö har vi gott om nu, så kanske gör det lite skillnad.
Britt, vad kallt ni haft i zon 3 !!
Britt zon 3 fi
12-01-2016, 18:47
Det är finsk zon 3 = svensk zon 5 och tyvärr har jag ingen snö att skotta över rosorna ännu, så vi ligger illa till. Man får väl passa på o njuta av bilder från sommaren 2015 (Bonica)
[attachment=84271:Augusti__15_003.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.