|
Ännu en sossestjärna på fall! Viss är det bedrövligt med en utrikesminister så korkad att hon inte lärt sig ett dugg av tidigare partikamraters fall/bostadsdebkel. Rosengren, Freivalds, Lju(g)holt och nu Margot.......som väl faller djupare än någon annan. Gita
*Stintan*
16-01-2016, 19:00
Ja tyvärr faller hon med men kan du tala om vad hon gjort för fel är du snäll. Jag har nog inte hela bilden klar för mig kanske.
Gossen Ruda
16-01-2016, 19:02
Tror knappt hon är på fall, hon är för omtyckt för det. Däremot sitter kommunals ordförande löst. Men Odlas egen skitsnackare går på som vanligt.
Aqvakul
16-01-2016, 22:35
CITAT (Gossen Ruda @ 16-01-2016, 19:02)  Tror knappt hon är på fall, hon är för omtyckt för det. Däremot sitter kommunals ordförande löst. Men Odlas egen skitsnackare går på som vanligt.
CITAT (Gossen Ruda @ 16-01-2016, 19:02)  Men Odlas egen skitsnackare går på som vanligt. Och du Gossen Ruda går på person som vanligt!
Huggorm
16-01-2016, 23:39
Det intressanta är att sossepamparna och fackföreningarna aldrig lär sig utan fortsätter ligga i gråzonen för mutbrott och bestickning. Och angående Wallström kan jag inte påstå att hon imponerat hittills, med tanke på det taffliga hanterandet av palestinafrågan och Saudiarabien. Kontrasten mot den påläste och konsekvente Bildt kunde inte vara tydligare.
Gossen Ruda
17-01-2016, 09:41
Wallström har ett problem, hon är för ärlig. Israel sysslar verkligen med tveksamma avrättningar och etnisk rensning och Saudiarabien styrs av en mordisk religiös diktatorsfamilj men dessa är inte mogna att höra sanningen.
malarmaster
17-01-2016, 10:54
trodde facket skärpt till sig efter alla tabbar men kommunal har tydligen fortsatt med maffiametoderna. nu lär det bli upprensning även där. Inte bara med bostadspolitiken utan även att de driver en nattklubb(!) som går vansinnigt back och där medlemmarnas pengar försvinner ner.
Wallström har ju tydligt visat att hon saknar omdöme totalt,i hennes politiska gärning har hon lyckats trampa i klaveret gång på gång och gjort sig till ovän med de flesta parter.det är fan i mig en bedrift att på lite över ett år göra sig ovän med i stort hela mellanöstern inkl den enda demokratin i området.
avseende hennes lägenhetsaffär har hon tydligen inte heller där förstått hur det hänger ihop. hon blev erbjuden en lägenhet av en fackförening (redan där ringer varningsklockor då det kan anses vara en muta) . Hon försökte kolla att det var okej men ledningen i kommunal ljög tydligen för henne (om man skall tro på Wallström). I efterhand ser det faktiskt ut som att hon försöker rädda sitt eget skinn då hon inte reagerat förrän media börjar snoka. kommunal å sin sida säger att Wallström "missförstått" och ordföranden sparkar sin kassör för att rädda sitt skinn.Nu lär ordföranden åka ut i vilket fall då ännu fler missförhållanden börjar dyka upp och trycket från medlemmarna ökar.
lite siffror om Wallströms ekonomi: Inkomster, pension från EU efter 10 års tjänst 80000/månad livet ut ministerlön 120000/mån + div ersättningar vid resor m.m
tidigare lön i eu 1,9 milj/år i 10 år. Nog finns det väl en slant undanlagd?
lägenheten som Wallström hyr kostar henne 32:- i månaden då hon har ersättning för den med 8000:- + extra ersättning för boende på annan ort med 4000:-. Ersättningarna följer gällande regelverk men det var ju även lite bråk med t.ex Juholts boende så det är inget nytt. varför köpte hon helt enkelt inte en lägenhet på öppna marknaden,ekonomin finns ju? Möjligt att hon förlorar vissa ersättningar vid eget ägande men handlar allt om pengar i sossarnas värld? tyvärr ser det så ut,det gäller att fylla plånboken när tillfälle ges. Ulf
*Stintan*
17-01-2016, 11:53
Jag tycker att det borde vara självklart att landets ministrar erbjöds tjänstebostad. Vad tusan har Margots ekonomi med Kommunals skandal att göra? Sitta här och tycka att hon kunde köpt en lägenhet för hon har tjänat en massa pengar är ju bara fånigt. Hon behövde korttidshyra en lägenhet tills hon hittat en egen lämplig bostad. Hade hon köpt en bostadsrätt hade hon väl fått skit för det (glöm ej Freiwald). Eller vi kanske bara ska ha politiker från Stockholm? Annars får ju alla ersättning för dubbelt boende om det beror på arbete så spelar ju ingen roll om man hyr eller äger. Att allt handlar om pengar är inte bara i sossarnas värld har vi ju sett tydligt under alliansens tid vid rodret. Vilka var det då som skodde sig på de mindre bemedlades bekostnad? Så malarmaster det du ger uttryck för osar kvinnoförakt. Tror inte för en sekund att du hade skrivit så om utrikesministern varit en man. (jmf. C. Bildts klavertramp)
Aqvakul
17-01-2016, 20:11
CITAT (*Stintan* @ 17-01-2016, 11:53)  Jag tycker att det borde vara självklart att landets ministrar erbjöds tjänstebostad. Vad tusan har Margots ekonomi med Kommunals skandal att göra? Sitta här och tycka att hon kunde köpt en lägenhet för hon har tjänat en massa pengar är ju bara fånigt. Hon behövde korttidshyra en lägenhet tills hon hittat en egen lämplig bostad. Hade hon köpt en bostadsrätt hade hon väl fått skit för det (glöm ej Freiwald). Eller vi kanske bara ska ha politiker från Stockholm? Annars får ju alla ersättning för dubbelt boende om det beror på arbete så spelar ju ingen roll om man hyr eller äger. Att allt handlar om pengar är inte bara i sossarnas värld har vi ju sett tydligt under alliansens tid vid rodret. Vilka var det då som skodde sig på de mindre bemedlades bekostnad? Så malarmaster det du ger uttryck för osar kvinnoförakt. Tror inte för en sekund att du hade skrivit så om utrikesministern varit en man. (jmf. C. Bildts klavertramp) BRA skrivet!
Gunilla T
18-01-2016, 17:10
Drev är en term som härstammar från jakt, det handlar om att förfölja, spåra upp, inringa, fånga eller döda ett villebråd. Som djurvän tycker jag illa om den sortens jakt eftersom oddsen är synnerligen ojämlika.
Numera jagas även människor med drev i snabba sociala medier, inte mindre ojämlikt då allt som den jagade säger används och tolkas till den jagades nackdel. Med lite god vilja skulle man kanske kunna säga att journalister hetsar varandra och har kravet att producera, annars...hmmm, tänk själv.
Men alla de som gärna skvätter dyngan vidare, t.o.m. på ett obetydligt trädgårdsforum, måste ha andra motiv, antagligen personliga. Människor som är tillfredsställda och nöjda med sin liv hakar aldrig på ett drev vars syfte är att krossa en annan människa.
Det finns en del litteratur som behandlar ämnet drev - av de som blivit utsatta för jakten, läs gärna Lars Danielsons bok om tsunamikatastrofen eller varför inte Suhonens bok om Juholt. En läsning om maktkamp, mänsklig illvilja och vad människor kan nedlåta sig till när de hittar ett utlopp för egna tillkortakommanden.
Jag är ingen supporter av vår utrikesminister men har i viss mån ändrat uppfattning, jag tycker att Ruda faktiskt sammanfattar det hela på ett bra sätt. Vill vi ha politiker som först sträcker upp fingret för att känna varifrån det blåser innan de uttalar sig eller vill vi ha företrädare som besitter mod och vågar stå för sina åsikter? Jag gissar det senare oavsett politisk färg, politik är att driva opinion, i min värld är det i alla fall så.
CITAT (Gunilla T @ 18-01-2016, 17:10)  Drev är en term som härstammar från jakt, det handlar om att förfölja, spåra upp, inringa, fånga eller döda ett villebråd. Som djurvän tycker jag illa om den sortens jakt eftersom oddsen är synnerligen ojämlika.
Numera jagas även människor med drev i snabba sociala medier, inte mindre ojämlikt då allt som den jagade säger används och tolkas till den jagades nackdel. Med lite god vilja skulle man kanske kunna säga att journalister hetsar varandra och har kravet att producera, annars...hmmm, tänk själv.
Men alla de som gärna skvätter dyngan vidare, t.o.m. på ett obetydligt trädgårdsforum, måste ha andra motiv, antagligen personliga. Människor som är tillfredsställda och nöjda med sin liv hakar aldrig på ett drev vars syfte är att krossa en annan människa.
Det finns en del litteratur som behandlar ämnet drev - av de som blivit utsatta för jakten, läs gärna Lars Danielsons bok om tsunamikatastrofen eller varför inte Suhonens bok om Juholt. En läsning om maktkamp, mänsklig illvilja och vad människor kan nedlåta sig till när de hittar ett utlopp för egna tillkortakommanden.
Jag är ingen supporter av vår utrikesminister men har i viss mån ändrat uppfattning, jag tycker att Ruda faktiskt sammanfattar det hela på ett bra sätt. Vill vi ha politiker som först sträcker upp fingret för att känna varifrån det blåser innan de uttalar sig eller vill vi ha företrädare som besitter mod och vågar stå för sina åsikter? Jag gissar det senare oavsett politisk färg, politik är att driva opinion, i min värld är det i alla fall så.
kerstin z5-6
19-01-2016, 03:16
CITAT (*Stintan* @ 17-01-2016, 11:53)  Jag tycker att det borde vara självklart att landets ministrar erbjöds tjänstebostad. Vad tusan har Margots ekonomi med Kommunals skandal att göra? Sitta här och tycka att hon kunde köpt en lägenhet för hon har tjänat en massa pengar är ju bara fånigt. Hon behövde korttidshyra en lägenhet tills hon hittat en egen lämplig bostad. Hade hon köpt en bostadsrätt hade hon väl fått skit för det (glöm ej Freiwald). Eller vi kanske bara ska ha politiker från Stockholm? Annars får ju alla ersättning för dubbelt boende om det beror på arbete så spelar ju ingen roll om man hyr eller äger. Att allt handlar om pengar är inte bara i sossarnas värld har vi ju sett tydligt under alliansens tid vid rodret. Vilka var det då som skodde sig på de mindre bemedlades bekostnad? Så malarmaster det du ger uttryck för osar kvinnoförakt. Tror inte för en sekund att du hade skrivit så om utrikesministern varit en man. (jmf. C. Bildts klavertramp) allt annat är löjligt vi har haft detta i 30 år , ska vi ha politiker från alla län bör de bo nånstans
CITAT (kerstin z5-6 @ 19-01-2016, 03:16)  allt annat är löjligt vi har haft detta i 30 år , ska vi ha politiker från alla län bör de bo nånstans Visst kan man tycka så, fast mest bekymmersamt ändå är väl att vår utrikesminister inte är tillräckligt intelligent för att avstå från ett erbjudande om lägenhet från ett fackförbund. Hon verkar inte lärt sig något alls av tidigare lägenhets- och mutskandaler. Jag hade faktiskt förväntat mig bättre av henne. Gita
*Stintan*
20-01-2016, 17:48
CITAT (Gita @ 20-01-2016, 17:22)  Visst kan man tycka så, fast mest bekymmersamt ändå är väl att vår utrikesminister inte är tillräckligt intelligent för att avstå från ett erbjudande om lägenhet från ett fackförbund. Hon verkar inte lärt sig något alls av tidigare lägenhets- och mutskandaler. Jag hade faktiskt förväntat mig bättre av henne. Gita När det gäller intelligens så slår hon dig med hästlängder. Det bevisas inte minst genom att du startade denna urfjantiga tråd.
Gossen Ruda
20-01-2016, 17:54
Nu pågår en förundersökning, vänta med skitsnacket tills den är klar. Varken media eller skitsnackare har kunskapen om vad som är rätt och fel i sammanhanget.
CITAT (*Stintan* @ 20-01-2016, 17:48)  När det gäller intelligens så slår hon dig med hästlängder. Det bevisas inte minst genom att du startade denna urfjantiga tråd. Stintan, nu är det så att utrikesministern är en offentlig person som måste tåla kritik och skall granskas. Detta gäller inte mig så det du håller på med är faktiskt ett grovt personligt på hopp.Kan bara kontra med att jag är glad så länge jag står långt ifrån din nivå när det gäller dummhet. Du är verkligen både dum, dummare och dummast, IQ fiskpinne !! Du borde verkligen skämmas över dig själv! Jaja, plocka på dig offerkoftan såsom du brukar när någon ger igen med samma metoder som du använder i dina s.k debattinlägg. Gita
*Stintan*
20-01-2016, 20:42
CITAT (Gita @ 20-01-2016, 20:24)  Stintan, nu är det så att utrikesministern är en offentlig person som måste tåla kritik och skall granskas. Detta gäller inte mig så det du håller på med är faktiskt ett grovt personligt på hopp.
Kan bara kontra med att jag är glad så länge jag står långt ifrån din nivå när det gäller dummhet. Du är verkligen både dum, dummare och dummast, IQ fiskpinne !! Du borde verkligen skämmas över dig själv!
Jaja, plocka på dig offerkoftan såsom du brukar när någon ger igen med samma metoder som du använder i dina s.k debattinlägg. Gita Hahaha så förutsägbart! Vem bryr sig om dina omdömen?
Gossen Ruda
20-01-2016, 20:53
Jag skulle nog säga att kalla Wallström för "inte tillräckligt intelligent" är ett ganska grovt påhopp som inte ingår i att bli granskad. För övrigt är det bara ett "m" i dumhet.
Jubbe063
21-01-2016, 13:27
CITAT (Gita @ 20-01-2016, 20:24)  Stintan, nu är det så att utrikesministern är en offentlig person som måste tåla kritik och skall granskas. Detta gäller inte mig så det du håller på med är faktiskt ett grovt personligt på hopp.
Kan bara kontra med att jag är glad så länge jag står långt ifrån din nivå när det gäller dummhet. Du är verkligen både dum, dummare och dummast, IQ fiskpinne !! Du borde verkligen skämmas över dig själv!
Jaja, plocka på dig offerkoftan såsom du brukar när någon ger igen med samma metoder som du använder i dina s.k debattinlägg. Gita Väldigt vuxet och moget. Kan du inte höja dig över dagisnivån i debatten? Ingen tar dig seriöst om du måste rättfärdiga personpåhopp med att andra också har sandlådedebatt. Den här tråden kan sammanfattas med: - du är dum. - du är dummare - nej du är så dum så du är IQ fiskmås. (Slagsmål med hink och spade)
CITAT (Jubbe063 @ 21-01-2016, 13:27)  Väldigt vuxet och moget. Kan du inte höja dig över dagisnivån i debatten? Ingen tar dig seriöst om du måste rättfärdiga personpåhopp med att andra också har sandlådedebatt.
Den här tråden kan sammanfattas med:
- du är dum. - du är dummare - nej du är så dum så du är IQ fiskmås. (Slagsmål med hink och spade) Fast nu var det faktiskt inte jag som lämnade sakfrågan huruvid det är lämpligt att en utrikesminister tar emot en lägenhet från ett fackförbund. Tycker du inte hon borde förstått att det kan betraktas som muta inte minst från hennes politisk motståndare? Dessutom verkar det väl ganska osolidariskt gentemot dem hon och även kommunal säger sig representera. Vad tycker egentligen du i sak? Tycker du f.ö att man får kritisera en minister eller tycker du som en del andra här att hon är/skall vara oberörbar För min del trodde jag verkligen ministern var smartare än så. Gita . Gita
*Stintan*
21-01-2016, 14:46
Vad skulle Kommunal ha att vinna på att hyra ut till MW? Hur skulle hon kunna särbehandla Kommunal?
Att ni bara orkar?!? Alltid samma personer som tjafsar!
Gunilla T
21-01-2016, 16:45
Gita, det är både omoraliskt och olagligt att tillskansa sig fördelar pga av sin position och det gäller alla, inte bara våra politiska företrädare men man blir mera trovärdig i sin argumentation om man inte påklär sig ett cyklopseende så jag vill lägga till en aspirant till din lista, Ulf Kristersson, kanske vår nästa finansminister? Inte lätt förstås att komma ihåg alla fifflare; http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12557500.abJag har inte sett någon här som inte tycker att ministrar inte skall granskas, det måste du har missförstått. Lätt gjort det också, ibland blir det lite fel, som det där med fiskpinnar och fiskmås Precis som de flesta kan jag inte se hur Kommunal skulle kunna utöva påtryckning på utrikesministern?? I så fall gäller det samtliga hyresvärdar som har ett hyresförhållande till en minister. Alternativet för att undvika påtryckningar skulle då vara att av samtliga ministrar krävs att de köper en lägenhet i Stockholmsområdet eller så får vi bara politiska företrädare som redan är bosatta i Stockholm, ett alternativ eller...? Min protest mot ditt inlägg handlade om drevet där många som inte tänker själv bara hakar på - "endast döda fiskar simmar med strömmen" - jag antar det känns tryggt och PK för en del att följa de braskande rubrikernas trumpetstötar men det tycker jag är osedvanligt "korkat", ursäkta Gita men jag använder din vokabulär. I dagarna har regeringen beslutat att inte godkänna Västsahara som sedan 1975 är ockuperat av Marocko. Befolkningen lever i flyktingläger under svåra omständigheter. Anledningen till ockupationen är att i Västsahara finns en av de rikaste och utvinningsbara fynden av fosfor, möjligen finns också naturgas i området. Här tycker jag Margot Wallström och regeringen har svikit och fortsätter stödja Marockos ockupation. Skälet? Jag gissar att det har något att göra med alla marockanska pojkar som lever på Stockholms gator och som man vill ha bort. Det kräver Marockos medverkan och då får Västsaharas befolkningen lämnas åt sitt öde. Om det där med att sila mygg och svälja kameler...och delta i drev.
segelbåt
22-01-2016, 18:29
CITAT (*Stintan* @ 21-01-2016, 14:46)  Vad skulle Kommunal ha att vinna på att hyra ut till MW? Hur skulle hon kunna särbehandla Kommunal? Det börjar komma fram nu... Och mera lär komma... Dagens Nyheter skriver nu att Kommunals ordförande Annelie Nordström så sent som i december försökte påverka Wallström i en viktig fråga för förbundet.I ett brev vädjade hon om hjälp att stoppa lönesänkningar för FN-personal. Wallström har nära kontakter med FN:s högsta ledning och i brevet skriver Nordström att Kommunal känner "allvarlig oro" för ett nytt avtal som innebär sänkta löner för anställda inom FN.
"Vi ber er därför att se över och föreslå ändringar i ICSC:s förslag så att inga anställda eller deras familjer får det sämre nästa år än vad de har i dag." skriver Nordström i brevet som Aftonbladet också har tagit del av.
Enligt Dagens Nyheter diariefördes brevet inte när det togs emot av regeringskansliet den 21 december.
Thorsten Cars, expert på korruption och tidigare ordförande för Institutet mot mutor, kallar brevet för intressant.
– Först lämnar ett förbund en gåva, ett attraktivt hyreskontrakt i centrala Stockholm. Sedan kommer man med ett önskemål till statsrådet i en fråga som faller under hennes departement. Det är en intressant omständighet som åklagaren naturligtvis kommer använda.http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle...icle22133700.ab
*Stintan*
22-01-2016, 19:24
Det är väl ändå mest graverande för Annelie Nordström som tydligen är så dum att hon trodde MW skulle agera i frågan. För övrigt verkar ju sådant brev skickats till alla möjliga politiker globalt så vad säger att inte MW hade fått det även om hon inte haft något hyreskontrakt. Det visar bara vilka okunniga klantskallar som styr Kommunal.
Aqvakul
22-01-2016, 19:42
segelbåt
22-01-2016, 19:48
CITAT (*Stintan* @ 22-01-2016, 19:24)  Det är väl ändå mest graverande för Annelie Nordström som tydligen är så dum att hon trodde MW skulle agera i frågan. För övrigt verkar ju sådant brev skickats till alla möjliga politiker globalt så vad säger att inte MW hade fått det även om hon inte haft något hyreskontrakt. Det visar bara vilka okunniga klantskallar som styr Kommunal. Att Margot sätter sig i en position där hon kan utsättas för påtryckningar är givetvis inte bra. Men intressant att brevet inte diariefördes, var brevet mer av "privat karaktär"? Hur många sådana brev har skickats dem emellan? Och hur många inofficiella förfrågningar har godkänts? Eller har de kanske fikat en gång i veckan och utdelat ryggkliningar sossepamparna emellan? Det är mycket som vi aldrig kommer att få reda på tyvärr...
CITAT (segelbåt @ 22-01-2016, 19:48)  Att Margot sätter sig i en position där hon kan utsättas för påtryckningar är givetvis inte bra.
Men intressant att brevet inte diariefördes, var brevet mer av "privat karaktär"? Hur många sådana brev har skickats dem emellan? Och hur många inofficiella förfrågningar har godkänts? Eller har de kanske fikat en gång i veckan och utdelat ryggkliningar sossepamparna emellan?
Det är mycket som vi aldrig kommer att få reda på tyvärr... Med risk för ytterligare personliga påhopp från vissa håll så måste jag ändå säga att jag faktiskt tror att det är kört för Wallström. Fler och fler börjar ju ifrågasätta hennes omdöme och nu börjar skämten om henne dyka upp i utländsk press. Att inte heller statsministern backar upp henne i någon högre grad är väl kanske också ett tecken på att hon är på väg ut. En utrikesminister med dåligt omdöme och dålig fingertoppskänsla/diplomati är inte alls bra. Gita
Gossen Ruda
22-01-2016, 20:34
Nu är hon faktiskt utrikesminister och inte bostadsminister eller socialminister. Kopplingen mellan ett fackförbund och en utrikesminister är ganska avlägsen. Jag betvivlar att någon kan hitta att kommunal fått eller förväntar sig få några fördelar från Wallström. Men det är som vanligt, kan man inte klaga mer på den förda politiken går det bra att blåsa upp misstag. Nu har TV väckt upp Inga-Britt Ahlenius också. Hon om någon borde nog tala tyst om misstag. Minns ni när hon flippade ut efter ett skämt från en god vän? Jag väntar med övriga kommentarer tills förundersökningen är klar.
*Stintan*
22-01-2016, 21:31
Jösses vilket trams. Undrar fortfarande på vilket sätt Kommunal skulle kunna gynnas. Brevet handlar ju inte ens om Kommunal eller deras medlemar. Varenda kotte som har ett hyreskontrakt är i beroendeställning och har alltså blivit mutade om man resonerar som somliga borgar******. Hela historien med MW är en piss i Missisippi om man jämför med vad Carl Bildt kom undan med.
segelbåt
22-01-2016, 21:48
Jag noterar att sossarna här på forumet gör partipolitik av det och försvarar sina pampar in i döden. Samma människor hade krävt blod om det varit borgarbrackor som varit i farten. Detta är sektbeteende på högsta hjärntvättsnivån.
Gossen Ruda
22-01-2016, 22:26
Beträffande partipolitik, det är en borgarlobbyist som drog upp saken här. Och ytterligare en som hängt på.
CITAT (*Stintan* @ 22-01-2016, 21:31)  Jösses vilket trams. Undrar fortfarande på vilket sätt Kommunal skulle kunna gynnas. Brevet handlar ju inte ens om Kommunal eller deras medlemar. Varenda kotte som har ett hyreskontrakt är i beroendeställning och har alltså blivit mutade om man resonerar som somliga borgar******. Hela historien med MW är en piss i Missisippi om man jämför med vad Carl Bildt kom undan med. Vad är det som är trams enl. dig? Att Wallsröm själv försätter sig i den situation hon nu befinner sig är allvarligt och tyder ytterst dåligt omdöme. När det gäller brevet så gällde det väl, om jag inte fattat helt fel, de FN-anställdas löner som är en fråga för kommunal. En fråga där Wallström givetvis kan påverka genom sina kontakter. Betr. din jämförelse med varenda kotte så håller den dåligt. Varenda kotte får inte en bostad på detta sätt, dessutom är inte varenda kotte utrikesminister. Vad var det Bildt kom undan med? Var han misstänkt för tagande av mutor? Om han kom undan med något så gör det väl i alla fall inte Wallströms misstag mindre allvarligt, eller? Gita CITAT (segelbåt @ 22-01-2016, 21:48)  Jag noterar att sossarna här på forumet gör partipolitik av det och försvarar sina pampar in i döden. Samma människor hade krävt blod om det varit borgarbrackor som varit i farten. Detta är sektbeteende på högsta hjärntvättsnivån.  Jo, samma gällde Juholt, om någon minns. Gita
*Stintan*
22-01-2016, 23:03
CITAT (Gita @ 22-01-2016, 22:27)  Vad är det som är trams enl. dig? Att Wallsröm själv försätter sig i den situation hon nu befinner sig är allvarligt och tyder ytterst dåligt omdöme. När det gäller brevet så gällde det väl, om jag inte fattat helt fel, de FN-anställdas löner som är en fråga för kommunal. En fråga där Wallström givetvis kan påverka genom sina kontakter.
Betr. din jämförelse med varenda kotte så håller den dåligt. Varenda kotte får inte en bostad på detta sätt, dessutom är inte varenda kotte utrikesminister.
Vad var det Bildt kom undan med? Var han misstänkt för tagande av mutor? Om han kom undan med något så gör det väl i alla fall inte Wallströms misstag mindre allvarligt, eller? Gita
Jo, samma gällde Juholt, om någon minns. Gita De FN-anställdas löner var ju något EU tagit tag i, alltså inget MW behövde agera enskilt i. MW kan väl inte rå för att klantarslet På Kommunal skickar brev. Så man tillhör Kommunal om man är FN-anställd? Det visste jag inte. Massor av människor får sin bostad på samma sätt alltså helt utanför bostadsförmedlingen i Stockholm. Carl Bildts förehavanden med Lundin oil eller vad dom hette och hans involvering i gasledningen från Ryssland var väl etter mycke värre än ett tillfälligt hyreskontrakt. Och nu är kärringen Inga-Britt Ahlenius ute och uttalar sig också. Hon har ju själv verkligen visat brist på omdöme så hon borde skämmas. Gita har du läst Mats Svegfors debattartikel. Han är väl moderat.
*Stintan*
24-01-2016, 09:31
CITAT (*Stintan* @ 24-01-2016, 09:31)  Jadu. Guillou´s åsikter i frågan var väl ändå helt förutsägbara och därmed ganska ointressanta. Mer intressant är att S får "all time low" bara drygt 23 % i senaste Sifo-mätningen( dvs sämre än t.o.m på Juholts tid) och nu är betydligt mindre än moderaterna. Se http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22139125.abKanhända tyder detta på att svenska folket ser annorlunda på Wallströms lägenhetsaffär än vad Guillou gör??? Gita
*Stintan*
24-01-2016, 11:38
CITAT (Gita @ 24-01-2016, 10:35)  Jadu. Guillou´s åsikter i frågan var väl ändå helt förutsägbara och därmed ganska ointressanta. Mer intressant är att S får "all time low" bara drygt 23 % i senaste Sifo-mätningen( dvs sämre än t.o.m på Juholts tid) och nu är betydligt mindre än moderaterna. Se http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22139125.abKanhända tyder detta på att svenska folket ser annorlunda på Wallströms lägenhetsaffär än vad Guillou gör??? Gita Precis som om dina åsikter skulle vara mera värda. Självgodheten talar sitt tydliga språk
segelbåt
24-01-2016, 11:52
CITAT (*Stintan* @ 24-01-2016, 11:38)  Precis som om dina åsikter skulle vara mera värda. Självgodheten talar sitt tydliga språk  Allas åsikter är mer värda än Guillous, även dina Stintan.
Aqvakul
24-01-2016, 12:35
Trist att ni på den borgerliga kanten inte vill kommentera Mats Svegfors inlägg! http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2016...-perspektivlos/
CITAT (*Stintan* @ 24-01-2016, 11:38)  Precis som om dina åsikter skulle vara mera värda. Självgodheten talar sitt tydliga språk  Du är dig lik, Stintan. Fast det hade förstås varit intressantare om du kommenterat Sifo-mätningen än mig. Nå, vad tror du att tidernas sämsta siffror för S beror på? Tror du att Wallströmsaffären har någon betydelse? Vad tror du alla underbetalda undersköterskor som skall representeras av kommunal tycker (om Margots gräddfil)?Gita
*Stintan*
24-01-2016, 14:17
Det är väl inte särskilt intressant att diskutera siffrorna. Det går upp och ner hela tiden beroende på när mätningen görs. Siffrorna kommer aldrig mer att se ut som dom gjorde förr för något parti. Nu slåss ju allianspartierna om SD-röster med det ena utspelet efter det andra. Tror Kommunals medlemmar är så pass intelligenta att de ser skillnad på gratis semesterresor, fyllekonferenser, krogägande och en tillfällig lägenhet till MW. Synd att inte du gör det utan ägnar dig åt drev på nätet.
Frågar igen om du läst Mats Svegfors artikel? Finns länk i Aqua:s inlägg ovan.
Gossen Ruda
24-01-2016, 15:01
Trist for högerlobbyisten men undersökningen gjordes i huvudsak INNAN mediadrevet mot Wallström startade och Sifo påpekar också att man inte kan se någon reaktion på denna ickehändelse i resultatet. Det har varit en nedåtgående trend en längre tid för S, kanske beroende på flyktingfrågan. Uppgången för övriga partier kan bero på att andelen osäkra väljare som lämnat S betyder att övriga partier automatiskt stiger. Procenttalen är uträknade av alla väljare som lämnat en åsikt, utan soffliggarna. Det skulle vara intressant att se stor hur andelen osäkra också fluktuerar.
sparvuggla
24-01-2016, 15:51
Högerhökarna är fortfarande bittra att folket röstade ut dom. Skatteskänkningarna till dom rikaste höll på att rasera välfärden. Gunnar Hökmark och Carl Bildt, två riktigt representativa högerkapitalister. Inte speciellt sympatiska........ Media är den 3:dje statsmakten, det får man påminnelse om dagligen.
Huggorm
24-01-2016, 16:02
CITAT (sparvuggla @ 24-01-2016, 15:51)  Media är den 3:dje statsmakten, det får man påminnelse om dagligen. Indeed. Dock hårt ansatt av rebelliska grupperingar på nätet.
*Stintan*
24-01-2016, 16:08
CITAT (Huggorm @ 24-01-2016, 16:02)  Indeed. Dock hårt ansatt av rebelliska grupperingar på nätet. Tycker folk mest verkar gå i medias ledband.
CITAT (*Stintan* @ 24-01-2016, 14:17)  Det är väl inte särskilt intressant att diskutera siffrorna. Det går upp och ner hela tiden beroende på när mätningen görs. Siffrorna kommer aldrig mer att se ut som dom gjorde förr för något parti. Nu slåss ju allianspartierna om SD-röster med det ena utspelet efter det andra. Tror Kommunals medlemmar är så pass intelligenta att de ser skillnad på gratis semesterresor, fyllekonferenser, krogägande och en tillfällig lägenhet till MW. Synd att inte du gör det utan ägnar dig åt drev på nätet.
Frågar igen om du läst Mats Svegfors artikel? Finns länk i Aqua:s inlägg ovan. Har bara läst delar av inlägget eftersom länken inte leder mig längre än till ingressen. Svegfors tillhör de debattörer som jag har stor respekt för men i det här fallet tycker jag att han är fel ute. Det tycks mig som om han försöker lägga något slags genusperspektiv på det hela, dvs att MW döms hårdare för att hon är kvinna vilket inte är riktigt. Alla kommer väl ihåg dreven mot Ove Rainer, Jan-Olof "göra en pudel" Karlsson, Björn "Tabu" Rosengren, Stig "fittstimmet" Malm, Per "köttberget" Nuder och inte minst stackaren Juholt. För min del tycker jag att makteliten skall granskas hårt (både kvinnor och män) och jag tycker också att MW utnyttjat sin position på ett förmodligen laglig men inte riktigt just sätt. Tycker också hon visat prov på mindre övertänkta handlingar inte bara gällande bostaden (där hon borde förstått vad som skulle hända) utan mer allvarligt när det gäller utrikespolitik där hon gjort flera uttalande där hon sedan varit tvungen att backa på grund av att hon inte förankrat i sin egen regering. Både gällande Saudi och Västsahara har ju Löfven sagt att MW`s uttalande inte är den politik Sverige står för. Så även om MW vill väl så sköter hon det hela ganska klantigt, eller hur? Gita
*Stintan*
24-01-2016, 18:44
Det tycker du men inte jag. Kommer aldrig att tycka som du politiskt. Jag tycker MW gör helt rätt och är modig som säger det hon tycker och står för det. Du kanske tycker att Saudi är ett bra land som bl.a. stenar folk och inte bryr sig ett smack om de mänskliga rättigheterna. När det gäller Västsahara vill nog Löfvén ligga lågt med tanke på alla marockanska ensamkommande pojkar som Marocko inte vill ha tillbaka. Tycker du själv att det är ok Marocko inte ockuperar västsahara sen massor av år.
CITAT (*Stintan* @ 24-01-2016, 18:44)  Det tycker du men inte jag. Kommer aldrig att tycka som du politiskt. Jag tycker MW gör helt rätt och är modig som säger det hon tycker och står för det. Du kanske tycker att Saudi är ett bra land som bl.a. stenar folk och inte bryr sig ett smack om de mänskliga rättigheterna. När det gäller Västsahara vill nog Löfvén ligga lågt med tanke på alla marockanska ensamkommande pojkar som Marocko inte vill ha tillbaka. Tycker du själv att det är ok Marocko inte ockuperar västsahara sen massor av år. Men snälla du, läs vad jag skriver. Jag påpekade att MW misslyckats i viktiga frågor som Saudi och Västsahara pga klantighet/okunskap om spelreglerna i en demokrati . Inte ett ord om att jag t.ex stödjer Saudi, för det gör jag inte. Självfallet är det inte hennes personliga åsikter som gäller , hon är som utrikesminister faktiskt talesperson för regering och riksdag och det verkar hon inte förstått och på sätt gjort mer skada än nytta för Västsahara. Har du f.ö. några åsikter om Svegfors genusperspektiv på ministerns lägenhetsaffär? En annan sak som förvånar mig när det gäller er sosseanhängare är att ni ställer så låga krav på era företrädare och närmast verkar bli förorättade om någon kritiserar eller överhuvudtaget granskar och ställer krav på sossepolitiker. Gita
*Stintan*
24-01-2016, 22:43
Det är ju bara vad du tycker och jag håller inte med dig för fem öre. Du har ju inte ens läst artikeln så varför ska jag diskutera den med dig. Jag tycker att det var en utmärkt artikel.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|