Full version: Makron?
Gossen Ruda
Eller Makaron, finns det att köpa i detta lite tråkiga land? Nån som smakat? Verkar inte vara något för smaldieten kanske. https://sv.wikipedia.org/wiki/Makron_(bakverk)
Åsa, mälardalen zon 2
Tycker de finns överallt på konditorier och i många matbutiker men har inte smakat de ser inte så goda ut.
Gossen Ruda
Tack, jag får leta.
*Stintan*
Baka själv vetja smile.gif
Gossen Ruda
Hmmmm. Jag kollade där jag brukar handla men nix. De har ett manuellt bageri och jag frågade där. Hon kände till makron och hade provat med att baka men deras ugnar passade inte till detta. Hon sa också att det är svårt att få dem fina. Mandeln måste vara väldigt fin och får siktas noga. Kanske inget för novisen vid spisen. Men de skall varas väldigt goda enligt henne.
Biggan_
http://www.arla.se/recept/makroner/

Dom är lite sötsliskiga tycker jag!
Gossen Ruda
CITAT (Biggan_ @ 18-01-2016, 18:26) *
http://www.arla.se/recept/makroner/

Dom är lite sötsliskiga tycker jag!

Med tanke på ingridienserna misstänkte jag det. biggrin.gif
Berith
Sötsliskig? Man blir ju vad man äter, sägs det, och jag vet inte om det skulle klä dig. flirting.gif
*Stintan*
CITAT (Berith @ 19-01-2016, 07:18) *
Sötsliskig? Man blir ju vad man äter, sägs det, och jag vet inte om det skulle klä dig. flirting.gif

rotfl.gif
Biggan_
CITAT (*Stintan* @ 19-01-2016, 10:46) *
rotfl.gif

Håller med, det var en kul kommentar Berith! rotfl.gif
Gossen Ruda
Ni vet inte hur söt jag är.
Biggan_
Om det är du på nickfotot så är du väldigt söt, men också lite sliskig med tungan ute! angel_not.gif
Gossen Ruda
Jag var söt redan då.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 19-01-2016, 18:21) *
Jag var söt redan då.

Jag som trodde att du ser ut som ditt nick giggle.gif

[attachment=84335:1200x120...defined_.jpg]
Gossen Ruda
Nope, det är bara ett alias för att förvilla fienden.
Mjärden
De liknar dem som placerades ut på de olika förslagen till Sveriges mittpunkt i tv-programmet Landet Runt.
(jag kan inte tänka mig att förtära en sådan "sötsliskig" sak)
*Stintan*
CITAT (Mjärden @ 19-01-2016, 20:47) *
De liknar dem som placerades ut på de olika förslagen till Sveriges mittpunkt i tv-programmet Landet Runt.
(jag kan inte tänka mig att förtära en sådan "sötsliskig" sak)

Men det var ju munkar, betydligt större sak smile.gif
Biggan_
CITAT (*Stintan* @ 19-01-2016, 21:40) *
Men det var ju munkar, betydligt större sak smile.gif

...och mycket godare! smile.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Gossen Ruda @ 19-01-2016, 20:05) *
Nope, det är bara ett alias för att förvilla fienden.

Men vad säger du om jag vet hur du ser ut? Vi har även en gemansam bekant. Du vet ju stan är egentligen en liten by
Biggan_
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-01-2016, 13:41) *
Men vad säger du om jag vet hur du ser ut? Vi har även en gemansam bekant. Du vet ju stan är egentligen en liten by

Men inte är väl du fienden Elisabeth? angel_not.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Fiende till vad eller vem? Till Gossen? Jag är inte fiende till nån, jag förpestar inte mitt eget liv eller gör det själv svårt för mig.
Biggan_
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-01-2016, 14:22) *
Fiende till vad eller vem? Till Gossen? Jag är inte fiende till nån, jag förpestar inte mitt eget liv eller gör det själv svårt för mig.

Naturligtvis är du ingen fiende Elisabeth! Jag "sa" det där med glimten i ögat för att skoja till det lite! Ledsen om jag förargade dej! sad.gif
Gossen Ruda
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-01-2016, 13:41) *

Det var nytt för mig. Eller är det mitt dåliga minne som spökar?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon