Hej alla odlare!

Jag har varit en trogen medlem här några år sedan, men sedan tror jag att det var en stor renovering som separerade mig från odla-forumet.
Jag har kikat in lite och ser många bekanta namn fortfarande shy.gif
Nu har jag hängt med några facebook -trädgårdsgrupper, men hittar inte alltid den KUNSKAPEN jag är ute efter just där.
Det finns många glada nybörjare, men inte många erfarna och därmed djupet som det brukade finnas här.

Jag har själv odlat över 20 år kan basgången med grönsaksodlingarna i min trädgård utan kruseduller,
men ständigt kommer det nya nyfikna frågor och jag har börjat sakna odla-kunskaper. g.gif sos.gif thanks.gif

På den tiden jag var aktiv under många år var det verkligen så att ställde man en fråga här hade man ett svar inom några minuter och 5-10 svar under samma dag.
I face-grupper får kan ibland vänta ett par dagar för att få ett svar på en lite klurigare fråga i stil
" ska jag behålla plastpåsen över vinrankasticklingar även när bladen har slagit ut och gynnas det av undervärmen?" Där är man oftast i nivån " när ska jag börja förodla mina tomater?"

Det är fantastisk roligt med alla nybörjare med tomatfrågor och jag hjälper alla jag hinner så gärna, men vill också själv få svar på mina frågor. yes.gif