Johanna834
Bladen på Orkidéerna är jättespänstiga och fina samt vissa rötter medans andra (på samma växt) skrumpna ihop och blir bruna! Varför blir det så?
Gröna mormor
Har faktiskt ingen aning, men jag brukar klippa bort skrumpna rötter. Kanske har du vattnat för mycket.
siw
CITAT (Gröna mormor @ 05-02-2016, 16:06) *
Har faktiskt ingen aning, men jag brukar klippa bort skrumpna rötter. Kanske har du vattnat för mycket.

Jag bryr mig inte om de bruna rötterna däremot har jag läst någonstans att man petar ner de fula rötterna i krukan så slipper man se dem. Använder alltid vanliga krukor till de.
siw
CITAT (siw @ 01-03-2016, 20:00) *
Jag bryr mig inte om de bruna rötterna däremot har jag läst någonstans att man petar ner de fula rötterna i krukan så slipper man se dem. Använder alltid vanliga krukor till de. Alltså inga Orkidékrukor. Jag har 5 Orchideèr. som jag haft i flera år nu. rolleyes.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon